mijn moeder bemoeit zich op eens met mijn kledingstijl

  • 11 May 2021
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Afgelopen zondag heb ik dus een behoorlijke vervelende aanvaring gehad met mijn moeder over me kledingstijl. Ik had dus een mega kort navel truitje aan getrokken met een minirokje en slippers en ik zou dus gaan shoppen in Amsterdam met een goede vriendin. Toen ik dus beneden kwam zij mijn moeder zal je niet even iets anders aan trekken zo kom jij niet in de trein naar Amsterdam. Ik dacht echt bij me zelf mam kom op ik ben 14 ik loop ook gewoon in me bikini zomers over straat en dan gebeurt er ook nooit wat. Mijn moeder wou het gewoon beslist niet hebben ze zij ik vindt het niet veilig om er zo bij te lopen. Halfzuchtend heb ik maar wat anders aangetrokken maar op een stinkend toilet in de trein heb ik toch maar weer gewoon me navel truitje en rokje aangetrokken en er was gewoon niks gebeurd. Ik ben nu alleen wel ontzettend pissig op mijn ma ik heb zo iets kom op ik ben 14 ze gaan me echt niet wat aan doen als ik er zo bij loop in Amsterdam.


2 reacties

Alhoewel ouders soms best vervelend kunnen zijn, ben ik het in dit geval wel een beetje met je moeder haar zorgen eens.

Tuurlijk ben je 14 en weet je best wat je wil, je hoeft niet meer aan de hand te lopen omdat je anders iets overkomt. Desalniettemin zijn de zorgen van je moeder niet onterecht, opmerkingen van anderen in de stad of aanranding zijn geen zaken die zelden voorkomen. Tuurlijk wordt je niet op elke hoek van de straat belaagd, maar het is niet onrealistisch, zeker als je schaars gekleed gaat.

Ik raad je aan om het gesprek aan te gaan met je moeder om een soort compromis te sluiten, leg jouw kant van het verhaal uit en laat haar haar standpunt beargumenteren. Probeer je een beetje in te leven in je moeder. Succes! :D

Ik snap mijn moeder ook wel beetje maar ik vindt gewoon dat ze echt zat te overdrijven afgelopen zondag. Ja zij ze je loopt gewoon te bloot door zo grote stad ik zij kom op mam ik loop in me bikini door het winkelcentrum de hond uit te laten wat is het verschil. De omgeving gaf ze aan ik vondt gewoon dat ze geen gelijk had en uiteindelijk is er ook niks gebeurd toen ik gewoon stiekem het had aangetrokken. En het was nou ook niet echt een spannend navel truitje ofzo er staat alleen een smiley op niet iets met touwtjes of wat dan ook en het minirokje was net iets boven me knie

Reageer