Vraag

Mijn moeder.

  • 6 August 2018
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik haat mijn moeder en zij haat mij. Laat ik is iets vertellen over haar, ik zag een leuke tas die eigenlijk 100 euro kostte, maar er zat korting op dus toen werd het 6 euro dus ik vroeg aan mijn moeder of ik het mag kopen, want ja ze gunt mij geen bankrekening om het zelf te doen. en ze zei nee het is echt een lelijke tas en ik was zo van maar jij gaat het toch niet gebruiken dus wat boeit het jou en ja toen kregen we ruzie en ze schold me uit. ik wou naar een concert, maar toen schold mijn moeder me uit (ik mag er wel heen dankzij mijn nicht :D) ik schoor mezelf, ze schold me uit. ik wou iets van 50 cent, mocht niet. ik wou iets wat ik heel erg nodig had en het mocht niet, en mijn moeder koopt alleen maar dure en overbodige dingen voor haarzelf. ik heb een cadeaukaart met 10 euro erop en ik wou iets kopen en de verzendkosten waren maar 2,50 euro, raad is, mocht niet. ik ben er helemaal klaar mee, ik wou gewoon dat ik niet bestond mijn moeder maakt mijn leven gewoon steeds erger en erger en er is niemand die me wil helpen, zelfs mijn allerbeste vrienden niet. ik zit elke keer weer te huilen door mijn moeder. ik wil dit echt niet meer na alles wat ik heb meegemaakt en niet alleen door mijn moeder. weet iemand wat ik kan doen om mezelf af te leiden want het enige wat ik deze hele zomervakantie heb gedaan is huilen en mezelf opsluiten in mn kamer.

2 reacties

Hey,
Het is normaal dat je als tiener een hekel hebt aan je moeder, maar bij jou snap ik het inderdaad wel heel goed.n
Heb je er ooit met je moeder over geprobeerd te praten? Of lukt dat niet? als je niet met haar kunt praten, kun je misschien opschrijven wat je wil zeggen en dat aan haar geven. Klinkt misschien stom, maar het zou wel kunnen helpen.
Als er echt niks met je moeder te beginnen valt, kun je met iemand anders gaan praten. Zo kun je jezelf een beetje laten afleiden en leuke dingen doen ipv de hele tijd aan je moeder denken.
Is er ook een optie om (tijdelijk) ergens anders te gaan wonen? Dat brengt voor jou en voor je moeder wat meer rust.
Jonah
Hoi

Wat naar dat het er thuis zo aan toe gaat. Je moeder staat weinig dingen toe, en je moeder en jij hebben vaak ruzie.

Wanneer jullie geen ruzie hebben, kunnen jullie het dan goed vinden met elkaar? Zo ja, kan dat een moment zijn dat je dit met haar kan bespreken. Je moeder moet inzien dat jij, en waarschijnlijk ook zij, ongelukkig wordt van deze situatie.

Zoals @Jonahhf zei, kan je via een briefje je moeder uitleggen hoe jij je voelt. Je moeder kan dat briefje opnieuw en opnieuw lezen, tot ze het snapt. Misschien dringt zo'n briefje tot haar door.

Ken je iemand die een grote invloed heeft op je moeder? Die persoon zou jouw standpunt kunnen uitleggen aan je moeder. Misschien ziet ze dan in hoe het voor jou aanvoelt.

Goed dat je hier een topic hebt aangemaakt. Ik hoop dat je je een beetje opgelucht voelt. De KinderTelefoon is ook steeds bereid naar je te luisteren, en wil je graag helpen.

Groetjes
x

Reageer