Vraag

Mijn ma wilt mij niet meer thuis

  • 23 July 2018
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
Dus zoals ik al heb geschreven op de titel mn ma wilt mij niet meer thuis. Waarom? Nou ik ben nu 14 en vroeger had ik 2 vriendjes ofs en een dag wou ik mn vriendin helpen om zeker te zijn dat haar vriendje haar niet bedriegt dus zei ik van alles en dat zag mn ma ik was toen 12 en toen werd mn wifi afgenomen en ja iedereen heeft wel internet nodig. Na paar maanden vond ik het code en dat bleef 1jaar zo ik had weer een vriendje waarmee ik nu meer dan een jaar heb. Ik heb gren vriendjes om de "hoer" uittehangen maar mn ma denkt van wel. Nou ik zei tegen mn nicht dat ik een vriendje had toen ik 4maanden met mn vriendje had. Ik zei da ik hem van internet ken bla bla bla en dan zei ze alles tegen mn ma.
Mn ma werd gek. Ik mocht nog met mn vriendje praten, maar dan via haar gsm en mijn gsm werd afgepakt. Achteraf maakte mijn vriendje het uit voor een tijdje. Ik ging op de gsm van mn vriendin en ik kreeg een bericht van mn ex dus mn vriendje dat hij mij mist etc. Ik vergeefde hem en ik ben daar echt blij mee dat ik hem heb vergeven. Mn ma noemt mij de hele tijd hoer omdat ik paar vriendjes heb gehad. Mn ma heeft nu schilklierkanker en denkt dat het door mij is. Vandaag zei ze da ik uit haar leven moet gaan en moest gaan waar ik zou gaan als zij dood is. En ik ben haar echt beu we hebben elke dag ruzie ze noemt me elke dag hoer als ik zeg da ik ziek ben zegt ze da ik zwanger ben omdat ik een hoer ben. En ik kan echt niet meer langer bij haar leven. Ik dacht om tijdelijk bij mn vriendin te wonen ik word dit jaar 15 en volgend jaar 16 dus ik kan misschien werken en mn spullen zelf kopen. Ik ben nog altijd hun kind niet dus wil ik met jeugdzorg praten. Mn ouder zijn gescheiden toen ik 1 was en ik heb geen contact met mn vader dus bij hem kan ik al zeker niet. Hij is al getrouwd en heeft een familie. Is mijn keuze de beste keuze?
Ik hoop dat alles duidelijk is en dat iemand me hiermee kan helpen.
Mvg

2 reacties

Hallo Annonie,

Zelf ben je nog 14, misschien weet je nog niet precies wat verliefdheid is maar misschien ook wel. Echter zul je tegen je moeder moeten zeggen dat je geen hoer bent maar iemand die gewoon stapelverliefd is en het misschien nog een beetje moeilijk vind om met die gevoelens om te kunnen gaan. Als je moeder tegenstrijdig is en niet bereid is om een serieus gesprek aan te gaan zonder ruzie zou ik zeker contact opnemen met de kindertelefoon.

Verder zei je dat je bij je vriendin wilde wonen, dit kan echter niet. Voel je je echt niet veilig meer thuis of voel je je mishandeld dan zou ik contact opnemen met stichting jeugdzorg. Zij helpen je bij veel problemen en komen voor het kind op, meestal nemen ze dan contact met je school op en doen ze een gesprek op school met je. Verder zullen de ouders eerst niet gecontacteerd worden.

Als je nog vragen hebt over mijn antwoord kun je die zeker nog even stellen.

Mvg,
Li2qs3
Hoi

Wat vervelend dat je moeder zo tegen je doet. Ze is ziek, en heeft vast een hoop angsten, maar mag die niet op jou uitwerken.

Je kan dit met je mentor bespreken. Die is er voor je, en wil jou helpen om ervoor te zorgen dat jij een fijne thuissituatie hebt. Het kan handig zijn om (tijdelijk) bij een vriendin in te trekken. Helemaal alleen wonen lijkt me niet de beste optie.

Je kan contact opnemen met Jeugdzorg, zoals @Li2qs3 zei. Zij kunnen samen met jou naar een oplossing zoeken. Ook bij de KinderTelefoon zijn ze steeds bereid naar je te luisteren.

Groetjes
x

Reageer