Skip to main content

Hallo,

Ik ben 13 jaar en ik heb twijfels over dat ik bi of homo ben. Moet ik wachten met het vertellen tegen mijn ouders tot dat ik het zeker weet om verwarring te voorkomen of moet ik ze alvast informeren?

Alvast bedankt:)

Hee nihilus.,

Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is om zoiets met je ouders te bespreken, zeker als je nog twijfelt. Aan de andere kant kunnen je ouders je hierbij wellicht helpen en met je meedenken. Het lijkt me ook wel fijn als je hierin gesteund kan worden.

Maar je hoeft nu ook nog niet te weten of je bi of homo of wat dan ook bent. Je bent 13, je bent in ontwikkeling, de hormonen spelen op. Het is niet nodig om jezelf in een hokje te zetten of een label op te plakken.

Belangrijk is: wees jezelf!

Groetjes,
Simply


Hallo,

Ik ben 13 jaar en ik heb twijfels over dat ik bi of homo ben. Moet ik wachten met het vertellen tegen mijn ouders tot dat ik het zeker weet om verwarring te voorkomen of moet ik ze alvast informeren?

Alvast bedankt:)

Hey!
Neem gewoon je tijd, je kunt het vertellen, bij mij hielp dat toen ik erachter kwam dat ik (misschien) trans ben, mijn moeder en ik praatten erover en ze hielp me heel erg. Je kunt het ook zelf uitzoeken, experimenteren  met hoe je je voelt bij bepaalde mensen. Geluk is het accepteren van wie je bent en blij zijn met jezelf, wat er ook gebeurt. 

x eamonn


Bedankt:)


Reageer