Hoi, even een kort inzicht in mijn leven: Mijn moeder is Aziatisch, en kan niet accepteren dat ik niet aan haar verwachtingen doet, en dat ik niet de perfecte vrouw zal zijn. Daardoor richt ze haar woede af op mij, door te schreeuwen, mijn oor of arm te grijpen/knijpen. En zeggen dat ik zo niets zal bereiken in mijn leven. Mijn vader werkt in het buitenland en komt alleen in het weekend thuis, dus die weet dit niet.
Nu heb ik mijn vader dit weekend ingelicht over mijn situatie, dat het mij bang maakt dat ik mijn deur niet dicht mag doen en dat mijn bezittingen in de kluis liggen. Beneden gingen mijn ouders praten, en mijn moeder ging weer schreeuwen: Ik zal nooit meer wat voor haar doen! Niet helpen met Wiskunde, en jou ook niet meer, want jij staat alleen maar aan haar kant en luistert niet naar mij. Waarom ben ik hier nog, ik kan net zo goed weg gaan, ik bemoei me er niet mee, want zo gaat ze toch aan de drugs en de alcohol! ' (ik wordt trouwens liever aangesproken met hij/hem, maar mijn moeder vindt dat niet zo fijn'
Misschien kun je wel begrijpen dat ik dit erg vervelend vond om te horen, want ik wil graag mijn best doen voor haar en bedoelde het niet gemeen, dat ik meer privacy wilde. Nu wilt mijn moeder niet meer met mij praten, en na dit weekend gaat mijn vader weer weg. Kan ik in deze situatie om hulp vragen, is het mijn fout, heeft ze gelijk? Ik ben best radeloos, hebben jullie tips?
Liefs, Gaute.