mijn familie vernedert mij

  • 16 October 2021
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi iedereen, sorry voor het lange verhaal alvast. Ik heb al eerder dit probleem gehad en nu begint het erger en erger te worden. toen mijn stiefvader bij mij en mijn moeder kwam wonen was het nog best wel leuk en we hadden bijna geen ruzie, tot dat mijn broertje met downsyndroom werd geboren. De reden waarom ik dit zeg is omdat mijn familie denkt dat hij een geschenk van de hemel is en dat ik het aller slechte ben wat er is (dit gevoel heb ik al heel lang) en steeds meer kwam er ruzie. ook begon ik mezelf te snijden omdat het enige manier was om mezelf echt goed te straffen (ook al was het mijn fout niet) en omdat mijn vader een ego is ben ik volgens mijn moeder gelijk er ook een.  Mijn "familie” die zeggen de slechtste dingen over mijn vader en dan ben ik verplicht om er om te lachen want als ik niet lach dan ben ik chagrijnig of dan ben ik ondankbaar. Maar er zijn nog meer dingen gebeurd, mama die houd zoveel van haar eigen gezin (mijn stiefvader en mijn broertje) dat ik haar zooi mag opruimen. ik ben dus de zwarte schaap van de familie en ik begin steeds bozer en bozer te worden om de dingen die zei zegt over mij en mijn vader die doet er ook een groot deel aan mee. Inmiddels ben ik mentaal uitgeput en weet ik niet hoe ik verder moet. Misschien moet ik wel naar mijn vader want die laat mij niet voor mij eigen familie schamen (mijn vaders kant familie) of misschien moet ik maar dood gaan want mijn familie die boeit het toch niet. 

iedegeval bedankt voor het lezen.


3 reacties

Heyy Zonnebloempitje2!

 

Wat naar dat je in zo'n vervelende situatie zit en je daardoor zo slecht voelt..

 

Ik wil je als eerste vertellen dat dood gaan misschien een oplossing lijkt, maar het is echt niet de oplossing! Er zijn namelijk echt wel mensen die wel om jou geven en die van jou houden! Je bent niet alleen en jij doet er toe!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie. Die kan je iedere dag, 24/7 bereiken op het telefoonnummer 0800-0113 of via hun chatfunctie. 

Ook kan je als je je onveilig voelt thuis contact zoeken met veiligthuis. De medewerkers bij veiligthuis zijn ook 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 0800-2000 en zijn iedere dag tussen 9:00 en 17:00 bereikbaar via hun chat.

Je kan ook contact zoeken met de kindertelefoon als dat je prettig lijkt. Die zijn iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bereikbaar op het nummer 0800-0432 of via hun chatfunctie

 

Misschien durf je met iemand in je omgeving te praten over hoe je je voelt en over je thuissituatie? Je kan bijvoorbeeld praten met een vertrouwenspersoon of met de huisarts. Die mensen zijn er namelijk echt voor je en kunnen je helpen en steunen om te kijken hoe jouw situatie verbeterd kan worden.

 

Je kan verder ook proberen om iets leuks te doen als het je even te veel wordt. Wat vind jij leuk om te doen en wat is een hobby van je? Je kan bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, wandelen of een tekening maken. Afleiding zoeken helpt misschien om heel even alles te vergeten en om even in je eigen, leuke wereldje te duiken. 

 

Onthoud in ieder geval goed dat jij het waard bent om hier te zijn en jij doet er toe! Jij bent mooi zoals je bent en ik geloof in je! Als je meer kwijt wilt ben je ook altijd welkom bij ons op het forum want wij zijn er voor je!

 

Sterkte:heart:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

heb ik ook meegemaakt  soms is het lastig maar er zijn ook goede kanten je kunt je vaker afsluiten in de puberteit (is vaak heel handig) maar ik snap dat dit niet leuk is dat hij/zij meer aandacht krijgt probeer eens met iemand er over te babbelen en even bij je meter of peter te gaan wonen ze gaan je snel genoeg missen

Bedankt voor de berichtjes, ik ga mijn best doen om met iemand er over te praten want ik heb het nodig iedgeval heel erg bedankt voor de berichtjes ♥️

Reageer