Vraag

Mijn broertje word geslagen!

  • 2 April 2020
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

Mijn broertje word geslagen door mijn vader en stiefmoeder. 

Door corona is het niet zo gezellig bij ons in huis, veel ruziek en er word dus ook geslagen. Mijn broertje is heel erg irritant, 24/7.... maar slaan?! Dat kan echt niet. Zijn moeder noemt hem ook gestoord, gek & kutkind.

Ik word ook steeds vaker boos op mijn broertje, ik weet dat ik dit niet moet doen. Maar het is erg hectisch bij ons in huis.

Gelukkig heb ik een tweede huis, maar dat geldt niet voor mijn broertje. 

Heeft iemand tips om hem te steunen? 

 

Groetjes

 


3 reacties

Hoi

 

Wat naar dat je broertje geslagen wordt. Het siert je dat je er voor hem wilt zijn. 

 

Je zou je broertje kunnen aanraden om, wanneer hij druk wordt, zich even af te zonderen in een aparte ruimte. Daar kan hij afkoelen, terwijl hij anderen zo min mogelijk enerveert. Ook zou je dagelijks met je broertje kunnen gaan wandelen of hardlopen, zodat hij wat energie kwijt kan. 

 

Zou je broertje mee kunnen naar jouw tweede woonst? Je zou dit voor kunnen stellen als een logeerpartijtje. Je broertje is op die manier even z’n huis uit, en je vader en stiefmoeder kunnen zo even afkoelen. Je kan daarnaast gerust eens om advies vragen bij Veilig Thuis

 

Gr. Kenshin

Mijn broertje is nog maar 4, hij begrijpt niet dat hij moet "afkoelen". Helaas. En het contact tussen mijn vader en moeder is daar te slecht voor.

Op deze en deze internetpagina’s zijn enkele tips te vinden. Voorbeelden daarvan zijn:

  • doe samen ontspannings- en ademhalingsoefeningen (op Youtube zijn ontspanningsoefeningen voor kinderen te vinden)
  • zorg regelmatig voor beweging
  • denk aan gezonde voeding (van overvloedige suiker gaat een kind zich snel hyperactief gedragen)
  • luister naar je broertje: is er een reden waarom hij druk is; hij naar aandacht zoekt?
  • geef positieve aandacht (bv. wanneer je broertje eens rustig is)

 

Hopelijk zijn jullie hiermee geholpen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer