Mijn broertje wil weg uit zijn pleeggezin

  • 7 July 2021
  • 1 reactie
  • 158 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo allemaal, 

Ik ben vorig jaar maart weggegaan uit een pleeggezin waar ik samen woonde, omdat die pleegmoeder mij mentaal mishandelde. Hier heb ik geen bewijs van, behalve dat ik PTSS heb. Mijn broertje woont hier nog. Ik ben hier ook zelf weggelopen, want ik zei dat ik weg wilde en daar werd niet naar geluisterd. Nu zit mijn broertje daar nog en er is iets voorgevallen, namelijk dat hij geen coronavaccinatie wil. Zij hebben zich als gezin in de lockdowns niet aan de regels gehouden, mijn vorige pleegbroer, hun eigen zoon, hield namelijk wekelijks feestjes met zijn vrienden. Gemiddeld waren hier 6-15 fietsen buiten vertelde mijn broertje. Dit is nu nog steeds zo, en is al jaren zo, maar is niet opgehouden tijdens de lockdown. Hij heeft ook al een keer corona gehad, de laatste lockdown, waarbij hij geen 1,5 afstandheeft gehouden van de rest en zelfs mee-at aan dezelfde tafel. Nu zijn ze opeens wel bang voor corona, zogenaamd, en willen ze perse dat mijn broertje het vaccin neemt. ZE hebben hier echter geen goede reden voor en mijn broerjte is 13 wat betekent dat hij zelf mag bepalen of hij hem neemt of niet, wanneer de ouders en het kind een andere mening hebben. En dat is het geval. Ik ken die pleegouders en weet dat ze erg boos kunnen worden en dan drijven ze hun zin door, vooral de pleegmoeder. Mijn broertje heeft net geappt dat hij het vaccin wel neemt. Nu is het probleem dat ze bij hem dus precies hetzelfde gaan doen als bij mij. Schreeuwen, boos worden, zin doordrijven en niet luisteren naar onze mening. Wat bij mij gebeurde was dat ik me steeds meer ging aanpassen, totdat er niks meer over was van mij en wat ik wilde. Zo werd ik langzaam depressief en viel steeds verder weg, tot ik nog maar 300 kcal per dag at en hele dagen in bed lag. Heeft iemand tips wat ik kan doen om mijn broertje te helpen?


1 reactie

Hoii Anoniemmetje123, 

Wat vervelend om dit te horen! Maar weet dat je niet de alleen bent. Ik herken me zelf ook een beetje in de situatie helaas, maar weet ook dat het echt goed kan  komen. Maar het is wel belangerijk om hulp te zoeken en het niet allemaal alleen te doen want er zijn zoveel mensen die je willen helpen (ook al heb je misschien ervaringen gehad met mensen/hulpverleners die wat anders lieten zien).

 

Ik ben geen exper maar..

Je zou bijvoorbeeld contact kunnen opnemen met een pleegzorgbegeleider. Daar kun je ook om hulp vragen en vaak kunnen ze ook wat betekenen voor pleegkinderen. In dit geval je broertje en jou :).

 

Je zou ook contact kunnen opnemen met Akj die kan je vast ook helpen en als graag anoniem wil blijven kan dat ook allemaal bij AKj. (Ze hebben ook een chat)

 

En je kan natuurkijk ook altijd chatten met de kindertelefoon die zijn er elke dag! :) en hebben vaak supergoede ideeen :)

 

Een andere tip van mij... Zorg goed voor jezelf en elkaar :) is zooo belangerijk!  eet goed! wees lief voor jezelf en elkaar :). Juist in de moeilijke tijden is dit zo belangerijk :) je verdiend het zo erg :) want je bent het waard! net zoals je broertje :). (Iedereen eigenlijk :))

 

Weet dat het goed kan komen ook al voelt het misschien niet zo .Je bent supersterk net zoals je broertje! Wees trots op jezelf (want het is onwijs lief hoe je hem ook wil helpen :)).

 

Heel veel geluk gewenst! en ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen :)

 

Groetjes van mij en een hele dikke internetknuffel :)

Reageer