Vraag

mijn broertje wenst me dood

  • 23 June 2023
  • 10 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 3
Badge

mijn kleine broertje scheld me vaak uit of zegt dat ik dood moet. Ik voel me dan verdrietig omdat ik altijd mijn best doe voor hem. Wat moet ik doen?


10 reacties

Hey,

Naar je ouders stappen misschien. Het lijkt me niet dat je broertje je echt dood wilt hebben, toch? Hoe oud is hij? Kan ook aan de leeftijd liggen.

Reputatie 3
Badge

Hij is ook maar acht en ik ben al naar mijn ouders gegaan maar het lijkt alsof het ze niet boeit…

ik vindt het lastig omdat ik gewoon ‘vrienden’ wil zijn met mijn broertje maar hij scheld me echt de hele tijd uit enzo en nu zegt hij dus ook nog dat hij me dood wil

Lastig! Kan je niet zelf een keer, als je broertje rustig is, met hem in gesprek gaan? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoiiii:)

Ik vind het echt heel erg voor je! Weet je hoe het komt dat je broertje zo tegen je doet? 

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +17

Kinderen van 8 roepen soms rare dingen dus hij zal je wel niet echt dood wensen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij hier mee weg moet komen.

Het is wel slecht van je ouders dat ze dit negeren. Ik zou dit wel nog een keer met ze bespreken want als hij dit gedrag thuis normaal gaat vinden is de kans groot dat hij dat op school en zo ook gaat doen. En dat moet je ook niet willen.

Reputatie 7
Badge +12

Wat vervelend voor je! Ik spreek uit ervaring en ik weet zeker dat hij in het moment zelf het wel meent, maar dat hij er daarna wel spijt van heeft dat hij dat heeft gezegd. Ik denk ook dat hij misschien niet altijd bewust is van de dingen die je voor hem doet, omdat dat voor hem misschien “normaal” is of dat hij er niet bewust bij stil staat. En misschien is er iets wat hem dwars zit? Waar hij zich heel rot over voelt bijvoorbeeld.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +17

 En misschien is er iets wat hem dwars zit? Waar hij zich heel rot over voelt bijvoorbeeld.

Dat is wel een goed punt. Hij doet het veel vaak dus er zal vast wel een frustratie of zo achter zitten.

Daarom moeten je ouders hier echt wel wat mee doen want het is natuurlijk geen normaal gedrag.

Reputatie 5
Badge +1

Ach meid toch,

Das wel vervelend zeg! Ik heb niet echt een aanvulling op de rest. Maar ik wou even zeggen dat ik het erg voor je vind. Dat voelt vervelend hé! Dat je zoveel voor je broertje doet maar dat hem niks lijkt te schelen!

Het ligt niet aan jouw, oké!

xxxLittleMe

Reputatie 3
Badge

Dank je wel voor alle tips en steun die jullie me hebben gegeven. Ik zal proberen er eens met mijn broertje en ouders over te praten. 
En nogmaals dank je wel voor de steun, het heeft me meer zelfvertrouwen gegeven

 

groetjes unknown2023 <3

Reputatie 7
Badge +9

Kinderen van acht zeggen soms rare dingen, ik heb er ervaring mee tenminste.

Ik zou naar je ouders toe gaan inderdaad, maar dat ga je vlgns mij ook doen. Het kan zijn dat er iets dwars zit maar soms roepen zulke kinderen het ook gewoon omdat ze niet weten wat ze zeggen.

Maar eerst maar naar je ouders.

Reageer