Skip to main content

Mijn broertje heeft problemen

  • 12 June 2024
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Hoi,

De laatste tijd zijn er wat rare dingen aan de hand met mijn broertje van negen jaar. Een paar maanden geleden heeft hij op een avond ineens zijn matras op mijn kamer gelegd en is daar sindsdien gaan slapen.

In het begin vond ik dat niet zo erg, maar nu verlang ik er echt naar dat hij weer op zijn eigen kamer gaat slapen, ik slaap namelijk veel liever alleen. Dat grote matras neemt ook veel ruimte in beslag. Ik wil graag een groter bureau, maar dat gaat niet, omdat er geen plek is door dat matras.

Mijn ouders en ik hebben al meerdere keren geprobeerd hem over te halen, maar hij wilt echt niet, wat we ook proberen. Mijn ouders hebben hem al een paar keer gevraagd waarom hij niet op zijn kamer wilt slapen, maar hij geeft niet echt duidelijk antwoord. Mijn ouders denken dat hij veel nachtmerries had en dat hij dingen zag die er niet waren.

Maar naast dit slaapprobleem is er ook iets anders. Hij vindt namelijk veel mensen te dik. Hij zegt bijna iedere dag dat ik te dik ben, terwijl ik zelf heel goed weet dat ik dat niet ben. Hij doet dit ook bij mijn ouders. Zij trokken zich er vaak niks van aan, ze dachten waarschijnlijk dat het een fase is. Mijn moeder heeft weleens gedreigd met therapie, maar dat is er tot nu toe niet van gekomen. Hij doet dit ook bij mensen buiten ons gezin. Dat zijn meestal kinderen die bij hem op school zitten. Hij maakt ze dan niet persoonlijk belachelijk, maar vertelt het aan mij. Ik zeg weleens dat dat niet aardig is, maar daar trekt hij zich niks van aan.

Daarnaast lacht hij me vaak uit als ik iets ongezonds eet, terwijl hij juist altijd smeekt om iets lekkers. Zijn deze problemen normaal? Doen jullie broertjes en zusjes dit ook? En wat kan ik het beste doen?

Groetjes, @hoiii47 

6 reacties

Hoi @hoiii47 

Dat is een beetje raar.

Kun je tijdelijk niet ergens anders slapen?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 6
Badge +1

Hoi @NoahLovesYou ,

Ik zou op zijn kamer kunnen slapen, aangezien hij daar toch niet slaapt. Maar het probleem is dat hij niet alleen wilt slapen, dus dat gaat meestal niet. Soms kom ik later thuis van een sport/hobby als hij al ligt te slapen, dan ga ik wel op zijn kamer.

Groetjes, @hoiii47 

Ik wil je morgen wel verder helpen.

Ik heb nu geen tijd.

Ik moet nog douchen. Ik heb vandaag gesport.

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. Misschien kan @Jesse08 je helpen?

Hoi @NoahLovesYou ,

Tuurlijk:)

Hoi @hoiii47 ,

Wat rot.. Dat gedrag lijkt me niet helemaal normaal, maar misschien is hij ergens bang voor en dat hij daarom bij jou wil slapen? Dat van dat iedereen dik is is wel vreemd ja… Misschien kan hij idd toch een keer naar bv een kinderpsycholoog?

 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Lastig.. Ben het eigenlijk helemaal eens met @Jesse08! Het is aan de ene kant natuurlijk fijn dat hij zich zo vertrouwd voelt bij jou, maar jij hebt ook gewoon recht op privacy. Zou dit toch nog een keer met je ouders bespreken want de situatie zoals die nu is kan ook niet zo doorgaan en misschien is het idd goed dat je broertje wat hulp krijgt van bijvoorbeeld een kinderpsycholoog. 

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +11

Dat is echt heel vreemd ja. Misschien moeten je ouders hem meenemen naar een kinderpsycholoog of speeltherapie, of iets in die richting. Het is echt heel raar en het is ook heel storend voor jou.

 

Liefs,

  1.  

Reageer