Vraag

mijn broer wil niet douchen

  • 23 February 2023
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Weet de weg
  • 14 reacties

Hey, ik had een vraagje. Namelijk is mijn broer autistisch en daar zit ik heel erg mee. Er is namelijk veel ruzie thuis tussen mijn ouders en broer. Het probleem is dat mijn broer zich niet goed kan douchen. En als die het doet doet hij het zonder shampoo. Mijn ouders worden daar erg boos over en beginnen dan te schreeuwen. Mijn broer gaat dan ook schreeuwen en gaat schelden. Ik zit er altijd tussenin en dat vind ik erg lastig. Zeker nu ik gedoe heb op school. Maar soms word ik ook bang van de ruzie. Soms als het echt te erg worden gaat mijn broer slaan, schoppen of dreigen dat hij iedereen gaat neersteken. Maar ik wil voorkomen dat hij dat doet of dat hij begeleid moet gaan wonen. ( volgens mijn ouders en de speciale hulp moet hij dat ook gaan doen ). En dat wil ik dus juist niet.

 

 

Hebben jullie misschien tips hoe ik de rust thuis terug kan brengen en dat mijn broer niet begeleidend moet gaan wonen?

Alvast thnx voor de tips.

Cya Jax


1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hey, 

wat lastig…

ik heb niet veel tips om om te gaan met autisme, wel de standaard tips; wees voorspelbaar, wees duidelijk in een gesprek ect. Maar die kennen jullue vast ook al. 
 

ik ken de situatie van jou broer natuurlijk niet (helemaal) maar zou het hem kunnen lukken om te bellen/chatten met de kindertelefoon?! Zou hij dat ook fijn vinden misschien?! 
 

dat kan je zelf ook doen hé?! Want ook voor jou is dit lastig! Je kan er ook met je mentor over praten, of iemand anders die je vertrouwt. 
 

wat ik je wel wil zeggen, hoe rot het ook klinkt, als hij serieus  mensen wil gaan neersteken wordt hij eigelijk een gevaar voor de maatschappij, want dat zijn geen gezonde gedachten… 

ik hoop dat het lukt om hem thuis te houden, en dat het ook weer wat gezelliger wordt thuis! 
 

groetjes , Mij_Niet_Gezien 

Reageer