Wat een enorm klote situatie. en je ouders wat doen die hier aan? En ga absoluut niet geloven in wat hij zegt hé.
Heyy,
Wat een rot situatie idd.. Weten je ouders hier wel wat van af? Want zou hun anders wel vertellen hierover zodat ze je hiermee kunnen helpen en steunen want wat je broer doet is natuurlijk allesbehalve goed.. Durf je dit denk je met je ouders te bespreken?
Je zou ook altijd een keer met de kindertelefoon kunnen bellen of chatten voor hulp als dat je fijn lijkt!
Sterkte! En ga absoluut niet geloven wat hij zegt jij doet er echt toe en je bent mooi zoals je bent!
Liefs, ItsJustMe <3
Hoi, bedankt voor de reacties!
Ik heb het al vaker aangegeven bij mijn ouders en mijn moeder is ook al een aantal keren met mijn broer gaan zitten om het erover te hebben, maar dit lijkt niet te helpen. Hij blijft nare opmerkingen maken richting mij en denkt hiermee grappig te zijn. Dit voelt voor mij natuurlijk niet zo, want voor mij werken zulke opmerkingen gewoon echt als een trigger voor gedachten.
Wat de steun vanuit mijn ouders betreft: (Misschien is het even goed om te weten dat mijn ouders 10 jaar geleden zijn gescheiden.) Ik ben heel dankbaar dat mijn moeder er in ieder geval wel met mijn broer over heeft en dus wel probeert om het op te lossen, ook al is dat tot nu toe niet gelukt. Verder zegt ze eigenlijk altijd dat ik hem moet negeren en me niets van de opmerkingen en het slaan aan moet trekken. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik probeer het wel, maar het zorgt voor veel conflicterende gedachten.
Mijn vader doet er iets minder aan. Hij heeft er nog nooit met mijn broer over gepraat en heeft volgens mij niet echt door wat het met mij doet, ook al heb ik het wel vaker aangegeven. Ik verwacht eigenlijk ook helemaal niet meer dat hij er wat aan gaat doen, vooral nadat hij mij zelf een keer of 3 dik heeft genoemd. Dit wekt bij mij de indruk dat ik niet echt bij hem terecht kan met mijn gedachten. De opmerkingen van mijn broer negeren zijn één ding, maar die van mijn vader zijn nog net wat moeilijker, omdat deze serieuzer voelen.
Hey @Anoniem60217
Stomme situatie zeg.
Als je ouders hier nog niet vanaf weten moet je het hun echt vertellen!
Waren jullie 5 jaar geleden dan wel hecht? Of was dat er nooit geweest.
Ik wens je echt heel veel sterkte.
Liefs @Valeria
@Valeria,
5 jaar geleden hadden we echt nog een typische broer-zus band. Hij plaagde me wel, maar het had verder geen fysieke/mentale gevolgen zoals het nu heeft. Als het nodig was waren we er ook zeker wel voor elkaar (Met de scheiding van mijn ouders konden we elkaar bijvoorbeeld wel goed steunen). Ik weet niet wat het is geweest dat ervoor heeft gezorgd dat hij nu zo anders doet.