Vraag

mijn broer is pro life

  • 24 August 2022
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

Badge

(tw, verkrachting)

 

Hoi,

Ik ben een meisje van 13 jaar, en enorm begaan met de slachtoffers van de nieuwe wetgeving in amerika, ookal klinkt dat misschien stom vanuit nederland.

Mijn moeder en ik hadden het er laatst over, en toen kwam mijn broer de kamer binnen en zei dat hij vond dat het ongeboren leven een kans verdient. Ik vroeg hem waarom, en daar had hij niet echt een antwoord op, dus toen maakte ik het argument, wat als je verkacht bent, mag je dan abortus plegen? Hij zei ja, omdat hij vond dat abortus alleen mag met uitzonderingen (verkracht, te jong etc). Ik wees mijn broer erop dat als je naar de politie stapt met verkrachting, ze je vaak niet geloven.

Mijn broer zei dat de politie dat dan opslaat in de dossiers ofzoiets en dat ze daar echt wel iets mee doen. Dit kan waar zijn, dus ik vroeg mijn broer of hij er bewijs van had. Dit had hij niet.

Ik vroeg hem nog wat als je geen kinderen wil en toch zwanger word? Hij zei dat je dan gewoon geen seks moet hebben. Toen was ik er een beetje klaar mee, dus begon ik boos te worden (nee niet slim) en hij zei dat als je geen kinderen wil je een condoom moet gebruiken, wat logisch is natuurlijk, maar sommige mannen willen geen condoom gebruiken, dus wat moet je dan? Toen ben ik geïrriteerd weggelopen en was het gesprek klaar.

Maar een paar dagen geleden zei hij iets wat ik echt niet vond kunnen. De discussie kwam weer naar voren, en ik zei dat ik pro choice was. Mijn broer keek me raar aan en vroeg of ik het ongeboren leven geen kans gunde op bestaan. Toen zei ik nee, maar ik vind wel dat je een recht moet hebben op abortie. Zeker met zoveel mensen in de wereld op het moment. Hij zei dat als zijn vriendin zwanger zou raken op haar 16e ofzo hij zou willen dat het kind geboren zou worden, wat dat meisje er ook van vond. Dit vond ik echt te ver gaan en dat zei ik ook. Hij haalde zijn schouders op en liep weg.

Mijn broer is 14. Hoort dit gewoon bij zijn leeftijd of is dit iets blijvends? We zijn niet religieus of pro life opgevoed ofzo, dus waar hij deze mening vandaan haalt weet ik niet. Mijn moeder deelt mijn mening (en mijn vader heeft niks met politiek dus aan hem heb ik niks gevraagd)

Sorry voor het lange verhaal,

(Disclaimer, als dit je mening is, voel je dan qlsjeblieft niet beledigd, ik zeg niet dat het fout is on deze mening te hebben, ik vind het gewoon raar dat jongens hier een mening over hebben, want het is niet hun lichaam)

Groetjes


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi ik snap dat je geschrokken bent van wat je broer zei. Ik ben het trouwens met je eens. Ik weet niet of dit bij zijn leeftijd hoort, maar ik denk dat hij het misschien nog niet helemaal begrijpt. Misschien kunnen jullie samen eens een docu of film bekijken over een meisje die dit heeft doorgemaakt, dan voelt en begrijpt hij je misschien meer. Hoeft natuurlijk niet maar kan misschien helpen… :)

 

groetjes <3

Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft, maar vaak hebben mensen bepaalde ideeën over hoe de wereld in elkaar zit en hoe die zou moeten zijn. Soms kan je mensen over halen met argumenten, maar soms vinden ze dat wat zij vinden klopt. Maar persoonlijk vind ik abortus recht heel belangrijk omdat niet alleen de kinderen leiden onder mogelijke slechte opvoeding (moeder kan er op dat moment niet of slecht voor zorgen), maar de moeder kan ook leiden omdat ze een kind moet opvoeden terwijl ze andere dingen wil doen (opleiding, dromen waar maken etc.). 

Het laat wel zien dat mensen over veel dingen heel anders denken. Maar ik denk dat je broer misschien onderschat hoeveel invloed een kind hebben op je leven heeft als je hem niet naar het weeshuis brengt. 

Succes

Reputatie 6
Badge +7

Misschien wat tips. 

Je broer heeft een mening, en jij ook, maar die zijn vaak gebaseerd op lekker klinkende uitspraken. 

Wat jij deed was heel goed : Vragen stellen.  En als dit? En als dat? Heel goed! 

Je werd ook emotioneel. Dat is minder want dan heb je geen gesprek meer.   Je kunt de ander proberen te begrijpen zonder het met hem eens te zijn. Daar begon je mee.  
Je kunt de ander proberen te overtuigen. Da’s echt wat anders. Dat lukt alleen vanuit de ander zelf. Jullie begonnen goed maar daarna werd het emotie. 

Of je kunt proberen gelijk te krijgen. Dat is … vrij kansloos. 

Reageer