Mijn beste vriendin heeft last van emotioneel geweld thuis. Wat moet ik doen?

  • 27 November 2022
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo persoon die dit leest,

Mijn vriendin die ik al mijn hele leven ken heeft al heel lang last van haar ouders omdat ze ook echt OVERAL boos over worden. Ze heeft hier depresieve momenten door. Ze gelooft zelf niet dat het emotionele mishandeling is maar weet wel dat dit niet hoort. Je kan ook echt niet tegen haar ouders praten want gister stootte ze per ongeluk en glas met water om en ruimde het gelijk op. Terwijl haar vader echt gelijk begon te schreeuwen over hoe ze dat gelijk moet opruimen terwijl ze dat al aan het doen was. 


Ik  wil haar zo enorm graag helpen maar ze vind het idee van een therapeut niks. Ik denk zelf dat haar ouders zelf naar een therapeut moeten omdat ze zo snel boos worden over niks.  Maar ja ik ben maar de vriendin van hun dochter. Ik kan nu nog doorgaan over hoe rot ze zich hier allemaal over voelt maar dat heeft weinig nut.  


Kan iemand mij advies geven wat ik hiermee moet doen? Mijn ouders (waar ik een betere band mee heb) geloven niet dat het zo serieus is. Maar het gaat niet over wat mensen wel of niet traumatiseren vinden het gaat over dat mijn vriendin hier nu mentaal hier enorme problemen mee heeft en dat haar ouders nog wel even door gaan met haar emotioneel en verbaal te mishandelen.  Ze is ook wel heel sterk dus ze overleeft het (denk ik) wel maar het is gwn niet goed voor haar mentaal gezien.

Kan je pls reageren wat jij denkt dat ik moet doen? :)

 

p.s. ik probeer vaak met haar af te spreken zodat ze weg is uit de toxic omgeving


3 reacties

Missch moet je het aangeven bij de kinderbescherming dit is echt niet normaal strals heeft ze er later last van ze word gwn mentaal gesloopt dit is echt mishandeling

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @iemandInNederland 

Als eerst, super goed van je dat je je vriendin wil helpen en hier bij De Kindertelefoon om advies vraagt!

We lezen dat je vriendin in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je de situatie van je vriendin kunt verbeteren.

Sterkte en groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je reactie Banjo,

 

Ik snap je gedachtes maar ik vind het ook lastig want ze vind het zelf geen mishandeling. Toch wel bedankt voor je reactie!

Reageer