Skip to main content
Vraag

mijn beste vriendin heeft een groot probleem

• April 2, 2025
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Hey allemaal. 

Ik heb een fantastische vriedin ze is echt heel aardig Mr er is een Groot probleem. Haar moeder is een pyschopaat en doet allemaal rare dingen met haar. De vriedinen van haar moeder raken haar aan en haar moeder huurt zelfs kidnappers in (JA HEEL RAAR) haar Vader doet er niks aan. ik en mijn vriedinen willen graag helpen maar we weten niet hoe, ze heeft geen familie of vriedinen in de buurt waar ze kan logeren. Ze heeft haar mentor geapt Mr nu zit ze vast. 

Heeft iemand tips? Stuur ze dan pls

alvast bedankt! 

7 reacties

• April 4, 2025

Hoi,

Ik zou zo snel mogelijk de politie inlichten. Maar jullie moeten daarvoor wel bewijs hebben. Ik vind echt super naar,erg voor jullie. Ik hoop dat jullie het lukt. Zorg dat de politie goed naar jullie luistert en niet denkt dat jullie aan het grappen zijn.

groetjes,

Laila

jullie kunnen dit

May00
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • April 4, 2025

Uhm kidnappers 😂 ik weet niet helemaal hoe ik kan helpen maar wil het graag proberen. Vraag haar die vriendin of die kan praten met haar moeder gewoon eerst beetje praten. En dan vragen waarom ze dit doet . Maar niet direct als ze echt een beetje gek is zoals je zegt moet je natuurlijk voorzichtig zijn😂

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 16, 2025

Hoi!!!!

Bel AUB veilig thuis. Doe dit alsjeblieft. Het gaat je vriendin helpen. 

Groetjes

Anna-Fee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 17, 2025

Hey! 

Dit is een serieus probleem en het is echt heel belangrijk dat je hier iets mee doet. Het is heel goed dat je advies vraagt. Je kunt het beste contact opnemen met de Politie of veilig thuis. Doe dit alsjeblieft, zij kunnen jullie helpen

stitch12345
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 2, 2025

huh wat? is dit echt want dan zou ik echt snel de politie bellen

• May 16, 2025

Ik zou haar aanraden te bellen met de Kt of eens bij de politie langs gaan.

Als je iets hoor haar wilt doen kan je ook met haar mee om haar te steunen bij zo’n eerste gesprek als ze het eng vindt. Volgens mij kan je altijd zo binnen lopen bij de politie om je verhaal te doen en advies te vragen

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Als je vriendin echt in gevaar is door haar moeder en andere volwassenen om haar heen, moet er meteen professionele hulp worden ingeschakeld. Bel bij acuut gevaar direct 112, en als het niet direct levensbedreigend is, bel Veilig Thuis via 0800-2000 (gratis, 24/7 bereikbaar). Vertel het ook meteen aan een betrouwbare volwassene op school, zoals haar mentor, zorgcoördinator of vertrouwenspersoon, en leg zo duidelijk mogelijk uit wat er gebeurt. Blijf contact houden met je vriendin zodat ze zich gesteund voelt, maar zet je eigen veiligheid nooit op het spel. Dit is te ernstig om zelf op te losse, alleen politie en hulpinstanties kunnen hier echt ingrijpen. Hoe eerder je het meldt, hoe sneller ze veilig kan zijn.

xx liefs Wolf 🐺