mijn band met mijn moeder

  • 22 August 2018
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb elke dag ruzie met mijn moeder. ik ben 13 en het gaat nu al bijna 2 jaar zo. Erover praten met mijn moeder help niet want dan zegt ze dat het door de puberteit komt bij mij. Niks wat ik doe is goed, als ik perongelijk iets laat vallen word ze meteen boos. ook houd ze meer van mijn andere broertjes en zusje, als zei iets nodig hebben dan krijgen ze dat en als ik zeg dat ik bijv. een nieuw t-shirt nodig heb word ze meteen boos op mij omdat ik dat volgens haar helemaal niet nodig heb. mijn zusje krijgt altijd nieuwe kleren ook al heeft ze het niet nodig ik moet als ik nieuwe kleren nodig heb eerst 2 weken zeuren en vervolgens krijg ik te horen dat ik het zelf maar moet gaan regelen. zo gaat het dus altijd. ik moet altijd maar alles zelf regelen. als ik zeg hoe ik erover denk dan zegt ze dat het helemaal niet zo is en dat ik niet zo moet zeuren omdat ik "zoveel" van haar mag. ook krijg ik elke dag te horen dat ik bijv. niet goed mn best doe op school, en er zijn altijd wel dingen die beter kunnen volgens haar. al we op een verjaardag zijn dan doet ze alsof ze de perfecte moeder is. aan tafel dan zegt altijd tegen mn andere broetjes en zusje wat ze zo goed hebben gedaan en bij mij zegt ze dan altijd dat ik wel wat beter mn best moet gaan doen. ik hoop dat iemand me kan helpen want ik weet niet meer wat ik moet doen.

2 reacties

Heyy dit is heel erg herkenbaar bij mij, ik heb een klein zusje en die wordt ook áltijd voorgetrokken. Ik heb echt prc dat wat jij hebt met die kleding, mij zusje krijgt gwn wat ze wilt en ze krijgt ook gewoon schoenen terwijl ze LETTERLIJK 3 dagen geleden nieuwe heeft gekregen, maar ja, die van haar waren dan zogenaamd ‘goedkoop’ dus krijgt ze nog een paar schoenen, terwijl ik nog niet eens 1 paar heb! Echt superr vervelend en irritant. Zo kan ik nog wel miljoenen andere dingen opnoemen waarin mijn zusje werd voorgetrokken (en echt, dat meen ik) dusja, wat dat betreft kan ik je eigenlijk niet echt helpen, bij mij gaat het al 6 jaar zo en ik ben al 4 keer in therapie geweest omdat het natuurlijk, ofcourse, altijd weer aan MIJ lag, ja sorry ik schrijf nu hier mijn hele levensverhaal maar dit moet eigenlijk een advies voor jou zijn, maar goed. Misschien kan je kijken of je vader kan helpen? Of iemand anders? Xxx succes!!
Heyy dit is heel erg herkenbaar bij mij, ik heb een klein zusje en die wordt ook áltijd voorgetrokken. Ik heb echt prc dat wat jij hebt met die kleding, mij zusje krijgt gwn wat ze wilt en ze krijgt ook gewoon schoenen terwijl ze LETTERLIJK 3 dagen geleden nieuwe heeft gekregen, maar ja, die van haar waren dan zogenaamd ‘goedkoop’ dus krijgt ze nog een paar schoenen, terwijl ik nog niet eens 1 paar heb! Echt superr vervelend en irritant. Zo kan ik nog wel miljoenen andere dingen opnoemen waarin mijn zusje werd voorgetrokken (en echt, dat meen ik) dusja, wat dat betreft kan ik je eigenlijk niet echt helpen, bij mij gaat het al 6 jaar zo en ik ben al 4 keer in therapie geweest omdat het natuurlijk, ofcourse, altijd weer aan MIJ lag, ja sorry ik schrijf nu hier mijn hele levensverhaal maar dit moet eigenlijk een advies voor jou zijn, maar goed. Misschien kan je kijken of je
vader kan helpen? Of iemand anders? Xxx succes!!


mijn ouders zijn gescheiden, als ik het aan mijn vader vertel dan gaat hij met mijn moeder praten en dan krijg ik van moeder te horen dat het helemaal niet klopt wat ik zeg. ook ben ik naar een maatschappelijk werker op school gegaan en dat hielp ook niet. ik weet u echt niet meer wat ik moet doen. ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die dat herkent. thnx voor je verhaal jij ook veel succes xxx

Reageer