Vraag

met vriendin op vakantie maar mag niet

  • 8 March 2021
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

hoi mensunn. ik en mijn beste vriendin willen al heel lang samen op vakantie dus dat zij met mij en m'n ouders mee gaat. ik en mijn ouders gaan nu een weekendje weg over twee weekjes dus vroeg ik aan mijn vriendin of ze mee wou en mocht ze wou heeeeelll erg graag maar ze mocht van haar ouders door corona niet mee:(  we spreken bijna elke dag af dus snap ik niet helemaal waarom ze niet mee mag. nu dacht ik als ik nou een brief naar haar ouders schrijf over waarom ik het zo jammer vind dat ze niet mee mag gaan ze er misschien nog een beetje over na gaan denken. maar is het onbeschoft om dat te doen?


2 reacties

Hi @hii i ,

Wat jammer dat jouw vriendin van haar ouders niet mee mag op vakantie. Weet je ook waarom ze niet mee mag? Want jullie spreken wel bijna elke dag af, dan ben je natuurlijk met dezelfde mensen.

Als jij een open en eerlijke brief stuurt, lijkt me dat niet onbeschoft. Het gaat vooral om de manier waarop je het doet. Als jij hun aanvalt, afvalt of alleen  bekritiseert dan kan ik me voorstellen dat ze dat niet echt waarderen.

Misschien kun je van tevoren wel nadenken over waarom jij vind dat je vriendin wel op vakantie mee mag gaan en hoe je de vakantie het beste coronaproof kunt houden. Dan kun je samen met haar ouders (en jouw ouders) nadenken over een oplossing.

Is het niet makkelijker om langs te gaan bij je vriendin en dan een face-to-face gesprek met die ouders te houden? Misschien even lastig, maar het lijkt me makkelijker en sneller om dit via een gesprek dan een brief te doen.

Groetjes,

Simply Me

Badge

hey @Simply Me ik kan helaas niet nu naar haar en haar ouders want ze moest zich vandaag door corona helaas laten testen, ik heb hun een briefje geschreven en ben volgens mij niet heel onbeschoft over gekomen. Nog bedankt voor je reactie!!

Reageer