Me ouders zijn te druk met werk en hebben geen tijd meer voor mij.

  • 18 December 2019
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

joo forum!

ik ben een jongen van 16 en heb hele drukke ouders. Ze zijn altijd bezig met hun werk en denken bijna nooit aan mij, of naja zo voelt het. Ze zijn vaak ook niet bij oudergesprekken of ouderavonden op school of andere belangrijke dingen. Het is best wel eenzaam, heb geen broers of zussen. Verberg deze gevoelens met super tof en stoer te doen in het dagelijks leven. Alsof het me niks boeit. Heb ze het ooit wel eens proberen te vertellen, maar ze trokken zich er niks van aan of ze lopen bellend weg. Mag eigelijk niet klagen, want heb daardoor best veel geld. Maar weet niet of dit me echt gelukkig maakt. Zit nu ook in 5 VWO en ben het helemaal aan het verkloten. Sta voor bijna alles onvoldoende. Me ouders weten dit niet, of het boeit ze niet. Kan altijd nog van het geld van me ouders leven, ze werken toch genoeg hebben ze vast wel iets over. Iemand misschien advies hoe ik hier mee moet om gaan? 


4 reacties

iemand die een reactie wilt geven?

 

Hey PeDoeBie

 

Wat jammer dat je ouders weinig tijd voor je lijken vrij te maken. Geld alleen maakt inderdaad niet gelukkig. 

 

Ik stel voor dat je je ouders nogmaals een kans geeft tot verbetering. Als een gesprek geen indruk op ze lijkt te maken, zou je dit via een brief kunnen proberen. In die brief leg je klaar en duidelijk uit wat er in je omgaat. Je ouders zouden die brief kunnen lezen tot ze begrijpen hoe jij je voelt. 

 

Daarnaast zou je je mentor kunnen uitleggen dat je het thuis niet gemakkelijk hebt. Eenzaamheid en afwezige ouders kunnen je cijfers namelijk diep beïnvloeden. Wie weet heeft je mentor of een andere docent hier wel advies voor. 

 

Op eenzame momenten kan je terecht bij de Kindertelefoon. Daar kan je je hart luchten. Ook zou het nuttig kunnen zijn om op zoek te gaan naar een hobby of bezigheid. Op een hobbyclub zou je bijvoorbeeld vriendschappen kunnen sluiten onder de leden.

 

Groetjes

Kenshin

Hej, 

 

Wat erg dat je ouders geen tijd voor je vrij willen/kunnen maken! 

Omdat je wel meldt dat je lage cijfers haalt en zo waarschijnlijk de 5e van het VWO niet gaat halen, is het misschien handig dat je erover gaat praten met een docent, vertrouwingspersoon, teamleider of gewoon een vriend of vriendin. Probeer je ouders niet te gaan haten maar juist hoe moeilijk het ook is, Blijf ze met respect behandelen! Probeer ze nogmaals jouw situatie voor te leggen, juist vooral over de moeilijkheidsgraad van het niveau en de klas waarin je zit. Want juist in 5 en 6 VWO heb je geen tijd over om ruzie of afstandelijkheid met je ouders te hebben (zogezegd je hebt geen tijd voor wissewasjes) 

 

Lukt het helemaal niet om ze erbij te betrekken, ga dan zoals ik al zei er met een ander over praten.

Houd het niet allemaal bij je alleen!

Het ga je goed! 


Groetjes,

a.wezelman

Hallo PeDoeBie :)

Vervelend dat je ouders zo druk zijn! Je kan het misschien tegen je mentor zeggen of iemand anders die je vertrouwd. Je kan proberen tegen je ouders te zeggen op een moment dat het geschikt is zoals tijdens het eten want dan kunnen ze moeilijk gaan bellen of weglopen want ze moeten ook eten.

-Dr8gon99

Reageer