Skip to main content

Me moeder wilt dat ik te veel klusjes doe in huis en we zijn met 3, zijn er wat tips hiervoor?

• June 30, 2026
  • 0 reacties
  • 5 Bekeken

Privv_02
Forum|alt.badge.img

Hoi, het is een tijdje geleden dat ik op het Kindertelefoon forum heb geschreven, maar dit gaat over een serieuze topic. Me moeder wilt dat ik heel veel klusjes doe in huis, zoals ik al zei, we zijn met 3 me moeder, me broertje, en ik. Ik ben 1,5 jaar ouder dan me broertje (k ben 13), ik heb het gevoel dat ik de meeste klusjes moet doen. Maar me moeder zegt dat me broertje de klusjes ook doe, maar ik geloof het niet helemaal. Ik moet de vaat in de vaatwasser indoen, na het avondeneten, ontbijt, lunch etc. Ik moet de prullenbak legen, de beddengoed misschien ook doen nu, me kamer stofzuigen sowieso, en me kleren in de wasmand doen, me brood soms klaarmaken voor school, ik moet sowieso ook me bord opruimen na het eten, maar ik vind dat dit een beetje te veel aan het worden is. Elke jaar als ik ouder word, komt er een nieuwe klusje erbij of meer dan 1 (in ieder geval) nou ja goed, als ik de vaat niet in de wasser stop wordt me moeder boos op me en noemt ze me een "luie donder" en dat ik "niet help" ik denk dat me moeder dit klusjes erbij doet omdat ze ook werkt (of misschien omdat ik een meisje ben en ouder word?), en ik moest 1 keer de glas in de vaatwasser stoppen. Toen was het al bedtijd dus ik wou het niet doen, en ze noemde me weer lui. ze zei dat ze de glas in de woonkamer gaat laten totdat ik het in de vaatwasser stop de volgende dag, Ik moet zelfs op me broertje LETTEN?  we schillen maar 1,5 jaar, en als me broertje ook de wasser niet wil doen wordt ze niet boos omdat hij een jongen is. (Ik ben niet goed in forums schrijven dus let daar ajb niet op.)  Ik snap het echt ook niet en ik zat al te hopen dat me moeder de klusjes kan laten verminderen. En oh ja, ik moet ook als me moeder er niet is naar de winkel om eten te halen als ze werkt, maar deze dagen wil ik niet maar de winkel omdat er zo veel slechte dingen al gebeuren in Nederland en daar ben ik bang voor, dat probeerde ik uit te leggen en me moeder zei als ik niet naar de winkel ging kreeg ik geen eten. Ik snap dat ze werkt en moe kan zijn enzo, maar ze moet soms ook me helpen.