Skip to main content

Me hele familie is moslim (behalve me vader) maar ik niet meer

• February 18, 2026
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Hoi, me naam is Selma (niet me echte) ik ben 12, en ik ben een spirituele moslim (ik weet nirt of het een ding is) maar ik geloof wel in Allah maar ik ben geen moslim meer, ik ben geen moslim meer want de religie geeft me te veel stress omdat me religie heel streng is, me vriendinnen weten nog niet dat ik geen moslim ben, want ik had dat keuze sinds gister gedaan dat ik niet meer een moslim wil worden. En ik wil het liever privé houden, want anders accepteren ze misschien mij niet meer want ik mijzelf heb niet zoveel vriendinnen maar het voelt dat ik heel veel heb op school zegmaar, maar ik wil het liever niet dat mensen het weten dat ik geen moslim meer ben, anders ga ik mezelf nooit meer vergeven als mensen erachter komen, ik had dat gister tegen me moeder gezegd. En ze zegt van "nou waar heb je daar vandaan geleerd, je vader?" en ik zeg van nee, ik zeg ik ben geen moslim maar ik geloof wel in Allah. Maar ze accepteert me denk ik niet, ik ging praten met haar vandaag recent over de toekomst enzo, maar ik zei tegen haar als ik alleen een huis mag ookal ik ben niet samen met iemand, ze zegt nee maar ik zeg als ik 18+ ben mag ik toch beslissen of ik alleen mag wonen of niet? En ze zegt dat het bij ons geloof niet hoort en dat onze familie islamitisch is maar behalve me vader hij woont niet samen meer met ons sinds april 2025, maar hij is een Atheist ofzo ik weet niet hoe je het zegt maar in Engels is dat het woord, en me moeder zegt ik ben een moderne moslim ofzo maar ik identifeer mezelf als een spirituele, maar ik kan al aan haar zien dat ze me niet accepteert, als ik dat zei als ik 18+ was zal ze me misschien allang al uit de huis sturen, dat is wat is besef als ik dat zei als ik 18+ was, maar ik weet niet wat ik moet doen ik zeg al ook dat moslim zijn me stress geeft omdat ik "verplicht" moet vasten van haar als ik 16 ben vooral, maar ze zit me denk ik te dwingen om het  te proberen samen met haar, maar ik wil dat nooit doen en ik had ook religieuze trauma want Islam is streng, en het voelde alsof ik in een kooi werd opgesloten en niet eruit kon toen ik moslim was, en ik had op TikTok heel vaak @browniesaadi gekeken en ik had wat enge facts gehoord wat de duivel doet tegen ons en het had me erg getraumatiseerd. Daarom wil ik geen moslim worden maar me moeder begrijpt me niet (ze is in generation x dus ze is oud) maar soms begrijpen mensen me niet vooral als ze oud zijn vind ik en heb ik het gevoel, en ik wil een bisexuaal zijn maar ik ben wel asexueel, maar toen ik een bisexuaal wou zijn dacht ik van oja ik ben een moslim ik mag niet dezelfde gender leuk vinden als ik, dus bij me geloof mag je alleen met een jongen, geen meisje als je een meisje bent, dat is wat ik bedoel, maar ik ben nu wel echt asexueel (aroace) als ik dat tegen me moeder zegt omg ze gaat me echt niet accepteren hoor, ik haat het wnr ze zegt dat ik ooit ga trouwen en misschien wel kinderen ga krijgen mr gelukkig vindt me moeder het niet erg als ik niet samen ben met iemand, maar ja ik denk dat me moeder me niet accepteert het is net alsof ze bedoelt van je bent een moslim en je gaat ook dood gaan als een moslim.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 23, 2026

heyy 

ik ben zelf christelijk ( katoliek) en 13 en een meisje 

het spijt me echt dat je hier doorheen moet gaan en ik begrijp je helemaal ook al hebben we andere geloven

maar als tip zou ik zeggen dat je misschien met je vader kan praten erover en hopelijk hij je kan begeleiden en ondersteunen

en nog een tip als je vriendin hebt die bijvoorbeeld in geen god gelooft dat je het tegen haar zegt zodat je er wel over praat met iemand in plaats van het in je houden

en dat van het aseksueel ik vind het goed dat je zeg maar weet dat je het bent en niet omdat het niet mag van je geloof dat je het ook echt niet mag zijn

en btw ik bedoel dit gemeen ofzo dus hopelijk vat niemand dit verkeerd op omdat ik alle geloven respecteer en ik voel je helemaal omdat ik christelijk ben en daar mag je ook niet in een relatie met hetzelfde geslacht maar ik denk dat ik bi ben maar ik weet het nii zeker maar ten eerste ik vind het super goed dat je het zo hier zegt en ik hoop dat het goed afloopt en jammer dat we elkaars snap nii kunnen geven want dan konden we er meer over praten op snap.

maar oké veel succes ik weet dat je het kan en alles komt goed😘

Liefs N

• February 23, 2026

Bedankt!