Vraag

me beste vriend heeft me dure fiets gesloopt wat niet waar is

  • 19 February 2022
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

hey iedereen!

ik ben ene jongen van bijna 15 jaar. En ik weet niet of dit tegen de regels is wat me ouders hadden gezegd het zit zo vandaga was ik de hele dag bij mijn beste vriend en ik had vorige keer gezegd dat ik hem 100% vertrouw en dat hij op mijn dure elektrische E-bike mocht maar sinds vandaag ontdekte ik nadat ik bij me vriend was dat een slag in me wiel zit ik vertelde dit tegen me ouders en zeggen dat hun me niet geloof en dat me vriend dat heeft gedaan wat totaal niet waar is want ik was de hele tijd bij toen hij op me fiets reed en me ouders zeggen nadat ik had gezegd dat is niet waar want mijn vriend in heel zuinig in andere spullen en me ouders zeggen ik wil nooit meer dat jij iemand op je fiets laat rijden ik zij van weet je ik heb die fiets zelf gekocht en ik ben de eigenaar en jullie hebben daar niks over te zeggen wie er op mijn fiets mag want ik weet zelf heel goed wie ik vertrouw en op mijn fiets mag en ik bepaal zelf de regels  voor de fiets en voor de zekerheid blijf ik er steeds bij terwijl iemand anders op me fiets rijdt

nu is me vraag gaat dit tegen de regels is dat me ouders zeggen dat ik nooit meer iemand op me fiets laat rijden terwijl ik zelf de eigenaar ben en die fiets voor mij eigen geld heb gekocht?

en ik wil trouwens graag bij me beste vriend gaan wonen want bijna elke dag hebben me ouders en ik een discussie wat vaak uit de hand loop dan loop ik uit de situatie weg en ik ben echt helemaal klaar mee waardoor ik niet meer thuis wil wonen bij me ouders

groetjes!!!


4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

iemand die een reactie wilt achterlaten?

Hey,

Op zich lijkt het mij dat als je die fiets zelf hebt gekocht dat je er zelf over bepaald. Dit zal denk ik per ouder verschillend zijn. 

Verder heb ik niet echt tips, maar wel een vraag; hoe erg lopen die discussies meestal uit de hand?

In ieder geval heel erg veel succes!

~Ikke13

Heyy,

 

Ben het eens met Ikke13. Jij hebt de fiets zelf gekocht en dan lijkt het mij ook logisch dat jij zelf mag bepalen wat je ermee doet en wie je erop laat. Het is namelijk jouw ding.

Ik heb verder ook niet echt tips voor je.. Je geeft aan dat je dagelijks discussies met je ouders hebt. Die discussies lopen vaak uit de hand en daarom wil je niet meer bij je ouders wonen. Wil je ons misschien wat meer vertellen over hoe erg die discussies dan uit de hand lopen en wat er dan gebeurt thuis?
 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 6
Badge +7

Val je ouders niet meteen aan. 

Luister eerst eens naar ze en dan bedoel ik: Vraag eens door wat ze willen. 

Waarom willen ze niet dat je vriend op je fiets rijdt? En ga er dan niet meteen fel op in maar vraag wel probleem ze daarmee willen oplossen.

Als ze bv zeggen: ‘het probleem dat jouw fiets kapot gaat’ dan ga je niet meteen in de aanval dat het jouw fiets is. Blijf vragen: Ok, ze willen je fiets beschermen. Waarom? Hebben zij er een probleem mee?

 

Ik denk dat een groot deel van de ruzie komt omdat jij gelijk wilt hebben en zij daardoor niet kunnen nadenken over welk probleem ze nou eigenlijk willen oplossen.

Reageer