Skip to main content

Hi, ik ben een meisje van 13 jaar.

Sinds een paar weken is mijn moeder zwaar depressief geraakt, ze wilt er met niemand over praten, ze zegt dat ze het leven niet meer ziet zitten. 

Ook zegt ze dat het niet door het thuisblijven komt, maar dat ze er al eerder last van had. Ze eet en drinkt ook weinig.

Ik weet nu niet wat ik moet doen. Help.

Hey,

Wat rot voor je dat je je moeder zo verdrietig moet zien en ik snap heel goed dat je je zorgen maakt.

Misschien kun je je moeder een beetje helpen door een beetje te helpen in huis (weet niet of je dat al doet)

bijvoorbeeld helpen in het huishouden, de boel een beetje gezellig maken, spontaan ontbijtje op bed brengen, of gewoon lekker knuffelen. Dat haalt haar depressie natuurlijk niet meteen weg maar het kan misschien wel een beetje helpen.

Je zegt dat ze er met niemand over wil praten, maar misschien vind jij het wel fijn om met iemand te praten hierover omdat je je zorgen maakt? 

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

groetjes,

Iemand-Niemand

hey, ik weet hoe je je voelt, mijn moeder is al bijna haar hele leven depressief.  het is allemaal heel spannend, en eng en zo. het is lastig om te helpen, je wilt iets doen maar je weet niet wat. ik zou voor jou maar een goede vriend of vriendin of meerdere uitzoeken als vertrouwings persoon of docent. ik heb 2 docenten en een paar vrienden met wie ik goed kan praten. het helpt om te praten over je gevoelens. dit helpt niet voor je moeder qua hoe zei zich voelt, maar jij kan wel je zorgen kwijt. je mag ook met mij praten. ik weet dat je hier geen gegevens mag uitwisselen en zo, maar ik maak een beetje het zelfde mee als jij. gedeelte weggehaald vanwege overtreding regel 6 en 7

dan kunnen we altijd praten.

en voor de mensen die bij de kindertelefoon werken, nogmaals ik weet dat je geen gegevens mag uitwisselen maar zouden jullie aub een uitzondering kunnen maken. ze mag zelf weten of ze met mij wil praten en of ze mij vertrouwd. ik maak het zelfde mee, en ik weet dat het heel fijn is om met iemand te praten over je gevoelens en zo. wij begrijpen elkaar goed en het is toch een beetje last dat je van je af kan gooien, zodat je weer verder kan gaan met je leven. dus zouden jullie mijn e-mail aub niet kunnen verwijderen. heel erg bedankt als jullie dat willen doen.

groetjes Mila(Meisje 14 jaar)

Reageer