Vraag

Mam maakt zich zorgen

  • 21 June 2020
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey,

Ik ben 13 jaar en dat is een leeftijd waarin je meer boven op je kamer zit. M'n moeder maakt zich dus zorgen omdat ik boven zit en zo 'stil' ben. Er is oprecht niks met me aan de hand, ik ben hartstikke vrolijk, alleen ik erger me eraan dat mam zich zo'n zorgen maakt.

Plss heeft iemand tips hoe ik haar dit duidelijk kan maken? 

Groetjes


5 reacties

Wat is precies de achterliggende rede dat je moeder nu opeens ongerust is? Ben je meer op jezelf dan normaal of heb je minder sociale contacten nu. De bezorgdheid komt toch ergens vandaan lijkt mij.

 

leg gewoon uit dat je nu gewoon even iets stiller bent dan normaal en iets meer op je kamer zit.

Reputatie 3
Badge +2

Wat is precies de achterliggende rede dat je moeder nu opeens ongerust is? Ben je meer op jezelf dan normaal of heb je minder sociale contacten nu. De bezorgdheid komt toch ergens vandaan lijkt mij.

 

Ik heb wel eens in een depressie gezeten, maar ze weet dat dat allang verleden tijd is. Ze merkt zelf ook dat het nu echt super goed gaat. Van de rest ben ik nog steeds even veel mezelf als normaal, ik zit alleen wat meer op m'n kamer.

Ahja, dat verklaart wel wat. Maar het is eigenlijk toch ook wel mooi dat ze zo bezorgd is. Snap alleen wel dat het heel vervelend is. Ik zou gewoon heel duidelijk vertellen dat het prima met je gaat en nu gewoon wat vaker boven bent nu je wat ouder wordt.

Voor je moeder is het natuurlijk ook ff wennen dat je steeds meer boven bent. Ik ben de jongste van drie kinderen dus ik heb hier nooit problemen mee gehad.

Wat misschien nog helpt is om dat naar haar te appen ipv het haar steeds vertellen.

Suc6 ermee.

Xx:kissing_heart:

 

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

 

 

Bedankt! Daar heb ik zeker wat aan. 

 

Reageer