Skip to main content

K zit op een open instelling maar k was gister avond/nacht naar buiten gegaan ze zag me gaan zegt nu in de ochtend tegen me dat k in de avond niet weg.mag dit op een open groep?

Hey,

Ik ga je nu effe vertellen wat ik denk, dus weet niet of het klopt.

Het is een open instelling en je zal daar wel met een reden zitten, dus zullen ze dat ook wel met een reden zeggen. Zij bepalen daar toch de regels, dan mogen ze dat toch ook zeggen? Of niet? In de nacht of laat op de avond naar buiten gaan is ook niet altijd zo slim… Ik denk persoonlijk dat ze daar een goeie reden voor hebben.

Adios!

Inpreciepe zou je altijd naar buiten mogen, maar natuurlijk hanteren ze dit niet op bepaalde tijden, licht ook aan je leeftijd. Als ik jou was zal ik tegen je mentor/pber zeggen dat je ouders er over in gesprekken willen gaan. En aub als je wegloopt niet te vaak doen deed het een tijdje elke dag en ben toen naar een besloten groep gegaan daar ging het ook mis en ben toen naar een gesloten instelling gegaan.

Logisch toch dat dit niet mag? Je geeft avond in de avond/nacht naar buiten te zijn geweest… Ook bij open groepen zijn er regels, en 1 daarvan zal vast zijn dat je na een bepaalde tijd niet meer naar buiten mag, eigenlijk net zoals het in een gezin ook gaat! Ik mag ook laat in de avond/nacht ook niet meer naar buiten van mijn ouders hoor. En als je denkt dat dit de reden niet is, dan moet je met je begeleiders in gesprek gaan want die kunnen jou het antwoord geven en uitleggen hoe of wat. Persoonlijk vind ik het vrij normaal wat jij omschrijft.

Ik zit zelf ook op een open instelling, en je mag dan alleen naar buiten als je zoiets afstemt met de therapeuten, open is dat je wel naar buiten mag, maar dan met afstemmen, en dan niet in de nacht.

Besloten is voor jongere kinderen die mogen wel naar buiten, maar alleen met begeleiding

En gesloten mag je niet naar buiten, alleen héél soms.

-OnlyMe

Reageer