Skip to main content
Vraag

M'n ouders maken ruzie

• August 17, 2025
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Zo als in een eerdere topic benoemd, ik heb soms het gevoel dat we geld problemen hebben, ook al laten m'n ouders het niet blijken. Ik hoor ze dan ruzie maken, over het geld, over de tuin, of werk. Vandaag ook weer.

Zondag doen we altijd week boodschappen, en dan is het vaak ook weer raak. Het is ook allemaal zo duur geworden enz, hoor ik ze dan zeggen. Of dat m'n moeder andere dingen wilt dan m'n vader en daar maken ze dan ruzie om.

Ik verstop me dan op m'n kamer. En negeer dat ik dat hoorde. Het is gewoon niet zo meer als vroeger. Vroeger aten we elke dag aan tafel. Tegenwoordig eten we alleen nog maar met de tv aan, en word er amper iets gezegt. Als ik dan vraag waarom dit is, is het antwoord eigenlijk altijd dat ze moe zijn van werk. 

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik meer kan doen. Ik wil niet dat ze ruzie maken of geld zorgen hebben. Soms komt me het ergste senario in me voort, dat ze gaan scheiden. Ik heb het een keer aan m'n moeder gevraagd en ze zei, dat het niet zo is dat ze er nooit aangedacht heeft. Scheiden dus. 

Hebben jullie tips hoe ik hier mee om kan gaan? Of is er iemand die dit zelf heeft mee gemaakt?

2 reacties

• August 17, 2025

Misschien kan je een keer zeggen/ vragen vroeger zaten we aan tafel te eten nu niet meer ik merk dat jullie veel ruzie ook hebben is er iets aan de hand en als ze niet zeggen dat het om geld gaat en dus vaag doen kan je zeggen ik luister jullie niet af maar ik hoor dan dingen die te maken hebben over geld ik ben bang dat jullie gaan scheiden 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 17, 2025

Ja heb het gewoon met je ouders er over dat je voelt dat er wat aan de hand is en dat ze veel.ruzie hebben en dat je het niet fijn vind .