M'n ouders controleren mijn hele leven.

  • 24 September 2015
  • 6 reacties
  • 1113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik heb dus 2 hele hele hele strenge ouders. Daardoor kan ik al zeggen dat ik niks mag; feestjes, vriendje, alcohol, 's avonds naar de bios, met mensen buiten mijn school omgaan, blablabla. Dit allemaal terwijl ik bijna 18 wordt. Ook MOET ik van hun iets studeren wat ik niet wil. Wat ik wel wil studeren is iets wat ze niet willen, en dan dreigen ze me uit huis te zetten. Elke keer als ik ook maar 1 klein dingetje fout doe, wordt ik door mijn moeder weken lang genegeerd en gewoon opzij geduwd als ze me maar ziet. M'n vader die wordt dan nog strenger, en behandeld me als een hond. Ik praat nooit tegen hem; maar het enige wat hij vraagt/zegt is of ik al heb geleerd, en 'Nee. Je mag niet dit weekend met mensen afspreken'. Elk weekend is het zo. Ook wordt ik maar liefst 100x per dag vergeleken met anderen, en verteld wat voor kutkind ik ben die alleen maar verdriet bijdraagt aan de familie.. En ik heb nu geen idee of ik fout zit, of zij.Ā 

6 reacties

ZIJ overduidelijk zitten zij fout! dit is niet hoe een normaal gezin werkt en hoe het zou moeten werken, je moet je eigen keuzes kunnen maken en sociale contacten kunnen leggen. Je bent jammer genoeg nog geen 18 hierdoor mogen zij dus wel beslissen hoelaat jij thuis moet zijn etc maar Ā zeker niet over wat voor opleiding jij moet doen. Laat alsjeblieft je toekomst niet verpesten door verkeerde keuzes te maken zoals een opleiding die je niet leuk vind dit is zo zonde. En zoek hulp die jou komt helpen in huis en je steunt en je ouders laat inzien dat ze fout zitten
hey,
wat naar!! zoals rose al zei, zij zitten overduidelijk fout! als ik jou was zou ik echt een keer met ze gaan praten, je bent bijna officieel volwassen! je moet ze duidelijk maken waarom je zo graag die opleiding wil doen, haal ze over! tenslotte willen ouders hun kind het liefst gelukkig zien! jij bepaald je eigen leven meis!
laat je nog even horen hoe het gegaan is??
succes!
xx hartjefoood
Ik mag na 10 uur niet meer op internet
Ik wordt constant uitgescholden door ze, onder andere verteld dat ik beter niet had kunnen bestaan.
Ik mag niet met iedereen om.
Ik mag nooit 's avonds naar buiten
Ik mag mijn eigen vrienden niet kiezen
Ik mag niet met jongens omgaan
Ik mag niet lager dan een 7.5 halen op het 5VWO.
Ik mag niet naar feestjes.
Ik mag niet gaatjes in me oren.
Ik mag door de weeks niet naar buiten.
Mijn ouders controleren alles; internetgebruik, vrienden, alles.
Als mijn ouders mijn vrienden niet 'aardig' vinden mag ik niet met ze om gaan.
Zitten ze fout? Ja toch? ik laat ze dit lezen
En oh vergeten;
- ik mag me telefoon niet in me zak hebben, hij moet altijd op me kamer liggen als ik thuis ben.
-Ik mag niet te veel muziek van ze luisteren
- Ik mag niet bij mensen logeren, zelfs al is het familie
- Als ik lager dan een bepaald cijfer haal, ook al doe ik me best, mag ik 2 dagen niet op me telefoon.
- Ik mag meestalĀ  niet zelf beslissen wat ik eet.
- Als ik naar buiten ga, ook al is het gewoon winkelen in de stad, moeten me locatievoorzieningen altijd aan staan en bellen ze me ongeveer 5 keer per uur.
Wauw.
Eerlijk gezegd vind ik dat je ouders je een beetje verwaarlozen/slecht behandelen.
Als je steeds wordt vertelt hoe waardeloos je bent kan er permanente emotionele schade onstaan.
Misschien kun je het aangeven bij je mentor op school? Noem dan ook al deze punten op. Ik hoop echt dat het goedkomt x.
Hey is wel laat maar ik snap je helemaal waar je mee zit! Ik heb het zelfde! Ik mag niet naar feestjes mag niet met jongens om mag zeker geen vriendje een vriendin van mij mocht zelfs niet bij me thuis komen 😕 ik mag ook niet laat buiten een meer gjng ik later buiten en kreeg hele gezeik ik ben tot nu 18 en ik kan gewoon mezelf niet zijn thuis ik mag geen kleding dragen die ik wil mag ook geen oorgatje zetten mag geen piercings ik voel me ook echt opgesloten en weet niet hoe ik hier ooit uit kan komen is echt en nachtmerrie x.x

Reageer