luiers moeten dragen

  • 1 January 2022
  • 10 reacties
  • 656 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik moet van mijn ouders luiers dragen en schaam me er heel erg voor ik wort daar ook vaak mee gepest en wat ik het irritantste is dat ik hem zelf niet mag verschonen dat moet mijn moeder of mijn vader doen zeggen ze en eerste dag op de middelbare school dacht mijn moeder er nog over om mee te gaan zodat ze mijn luier kon verschonen gelukkig heeft ze dat niet gedaan 

hebben andere mensen dit ook laat het me dan weten en ik wil graag ook tips

 

 


10 reacties

Wat vervelend! Ik snap dat je je daarvoor schaamt. Is het ook dat je het nodig hebt? Zo ja, misschien dat je kunt kijken naar inlegkruisjes? Ik weet niet wat je precieze situatie is dus misschien werkt dat niet voor jou. Misschien kun je kijken naar andere soort luiers? In ieder geval helpt praten met je ouders erover denk ik. Als je duidelijk kunt maken dat je je ervoor schaamt en in elk geval jezelf wilt verschonen, denk ik dat ze daarvoor wel begrip hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Ik begrijp dat je schaamt daar over maar weet jij wat de reden is

Er is niet echt een reden voor van mijn moeder moet het gewoon en ik word er gek van

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Anoniem. Egbe ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes Renske (De Kindertelefoon) 

Ik snap het niet helemaal, maar als ik het goed begrijp is er geen reden dat je luiers moet dragen, maar het moet wel...? Dat slaat toch nergens op! Praat er met haar over ofzo, want ze brengt jou niet bepaald in een fijne situatie ermee. 

Ik heb met hun gepraat maar mijn ouders zeggen dat hun het zo fijner vind maar ik weet dat dat niet waar is want mijn broertje hoeft het niet

Jemig, wat naar. Weet dat het niet normaal is. Met iemand erover praten die niet een van jouw ouders is maar wel dichtbij jou staat en volwassen is, zou kunnen helpen. Denk aan iemand van school (vertrouwenspersoon, iemand van een eventueel expertisepunt, je mentor), een familielid of kennis, of de huisarts (als je zelf hier voor een afspraak maakt hebben zij zwijgplicht naar je ouders toe, mits je 12 jaar of ouder bent). Zo iemand kant ook het gesprek aangaan met je ouders hierover, als je dat wilt en daar toestemming voor geeft.

Ik heb met hun gepraat maar mijn ouders zeggen dat hun het zo fijner vind maar ik weet dat dat niet waar is want mijn broertje hoeft het niet

Vraag eens waarom ze dat fijner vinden dan en waarom je broertje het niet hoeft. Misschien kan je het ook eens aan je broertje vragen of hij iets weet

Badge +1

Hoi, 

Ik heb hier wel eens vaker van gehoord en het is echt vervelend.

Misschien hebben je ouders last van verlatingsangst van het verleden.

Dat kan wel eens gebeuren.

Ze willen dan de goede oude tijden terug toen jij klein was en dat willen ze behouden, door jou dan een luier aan te doen.

Misschien moeten ze met een psycholoog praten over wat hun dwars zit en misschien jij ook?

Geen idee, hoop dat het helpt. 

Joe koe <3

Vraag eens waarom ze dat fijner vinden dan en waarom je broertje het niet hoeft. Misschien kan je het ook eens aan je broertje vragen of hij iets weet

Ik heb het gevraagd hij weet er niets van maar wij hebben altijd ruzie dus het zal mij niet verbazen als hij het wel weet en niet zegt

Reageer