Skip to main content
Vraag

Luiers (inco-materiaal) opbergen?

• March 20, 2026
  • 8 reacties
  • 199 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+5

Ik vroeg mij eigenlijk af aan iedereen die nog luier(broekje)s (incontinentie-luiers) gebruikt hoe bergen jullie ze op?

Mijn vriendin heeft al haar luierbroekjes (DryNites) los in haar lade liggen. Maar ik laat meestal mijn luiers in de verpakking zitten behalve als ik er nog een paar heb dan haal ik ze al wel eens eruit voordat het pak leeg is. Maar hoe doen anderen dit?

En waar bewaren jullie ze ladekast kledingkast of anders. Ik heb een kast van IKEA op mijn kamer met 6 vakken en in 1 vak heb ik al mijn luiers en doekjes,onderleggers, en zalfjes opgeborgen 

Gewoon benieuwd hoe anderen dit doen 

Seashell 😘

8 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • March 30, 2026

Die van mij heb ik normaal verstopt in een doos in mijn kamer. Die doos staat gewoon in het zicht. Ik ga er niet vanuit dat mijn moeder mijn kamer doorzoekt. Heeft ze nog nooit gedaan en gaat ze denk ik ook niet doen

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 31, 2026

Thuis heb ik een kastje ook van de ikea met 3 lades in me slaapkamer staan daar zitten ze in met in een ander la me doekjes en ander dingen die ik er bij nodig heb.

En bij me vriendin heb ik een doos en daar zitten ze in dat als iemand van haar kant op haar kamer komt het niet ziet  hebben hun niks mee van doen vind ze 🥰 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 5, 2026

Tegenwoordig staan ze in de badkamer in officiële pak met logo. Je wordt makkelijker na je het steeds meer accepteert. De eerste keer werd ik gek van schaamte toen ik ermee begon. Geloof dat ik een bezorging kreeg van de apotheek voor het eerst, Geloof dat m'n moeder ze gelijk in de badkamer zette open en bloot waarop ik rood aanliep van schaamte 

Forum|alt.badge.img

Ik heb ze gewoon in mijn nachtkastje liggen. Ik doe er een papiertje over zodat als je de la opent het niet gelijk ziet. Maar als je je daar niet prettig bij voelt ofzo leg ze dan in de badkamer of bij je ouders op de kamer.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 11, 2026

ik heb gewoon een ikea kast met allemaal delen en deurtjes. Pax heet de kast geloof ik. En daar staan de pakken luiers en doekjes in.  ook  een kleine luieremmer waar stuk of 5 luiers inkunnen.

koeski
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 13, 2026

waarom zou je die moeten verstoppen, ik snap dat je het niet direct wil laten zien aan bezoekers of vrienden of familie maar die trekken je kasten of laden toch niet open?   Ze gaan toch ook niet in de kast met je onderbroeken rondneuzen?

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • April 13, 2026

Voor mij ging het niet voor verstoppen maar gewoon voor de opslag. Bij mij gewoon in een kastje maar idd behalve mijn ouders kijkt eigenlijk niemand in die kast. Maar ik was ook benieuwd of iedereen hun luiers in de verpakking laat zitten of ze los opslaan (zoals mijn vriendin doet). De meeste luiers zitten bij mij in de verpakking maar als ze bijna op zijn leg ik wel eens wat losse luiers bij de nieuwe pakken in de kast.

Seashell 😘

Foto verwijderd door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

Forum|alt.badge.img+1
  • April 15, 2026

Mijn moeder mag er niet van weten en soms legt ze gewoon gewassen kleren in de kast enzo dus ik denk toch dat ze het zou zien als ik ze gewoon in een kast leg