ligt het altijd aan mij?

  • 10 March 2018
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een vraagje,

Iedereen zal het soms wel een keertje hebben, je ma is boos op je. Naja meestal licht dit gewoon aan mij en wil ik in eerste instantie niet mijn fouten bekennen. Alleen nu is het een beetje anders.
Ik en mijn moeder zitten nu in een verhuizing, (altijd een gestreste tijd) , mijn moeder heeft geen partner om sommige dingen samen mee te regelen. Dus ze is nogal gestrest.

Ik ga niet de hele reden noemen waarom ze nu boos is, word namelijk een beetje lang verhaal. Maar zou het een keer kunnen dat het niet aan mij ligt dat ze boos is???

8 reacties

Hoi,

Het zou heel goed kunnen dat je moeder niet boos op jou is. Waarschijnlijk heeft ze veel stress (zoals je al zegt) en is ze daardoor erg geprikkeld. Daardoor is iets al heel snel te veel.

Je zou je moeder extra kunnen ontzien door haar bijvoorbeeld een keertje een kopje thee te brengen. Dan kun je het aansnijden en vragen of het inderdaad aan jou ligt of niet. Dit kun je het beste doen op een moment waarop het niet van toepassing is. Dus gewoon op een moment dat het rustig is.

Gr. Pin
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Hey pin! echt bedankt, ga ik zeker doen! echt fijn dat je zo snel hebt gereageerd! Suuppeerrrr!!
Groetjuuhhss.

(btw ik vind dit echt een reactie voor een meisje, am i right?
Geen idee of het een reactie voor een meisje is. Het is meer dat ik weet dat mijn moeder dit waardeert. Veel andere moeders hebben dit denk ik ook. Thee werkt altijd 😉 Ik hoop dat het helpt!

Gr. Pin
haha tnx pin! you're my hero!! Ik laat nog van me weten!

Groetuuh
Hi justanotherboy,

tuurlijk ben je niet altijd de schuldige, tenminste dat kan ik me amper voorstellen , want als ik je reacties hier lees, vind ik je iig aardig overkomen :)

DIT IS EEN VOORBEELD:
wat er aan de hand kan zijn, is dat je moeder een hele dag druk is geweest, zoals je zegt en er hebben allerlei dingetjes tegen gezeten, bv. de sleutel van het nieuwe huis was er eerst niet, toen ze die uiteindelijk gekregen had, kwam ze er achter dat het gas- en licht niet was aangesloten in het nieuwe huis, terwijl je moeder alles duidelijk had afgesproken. Toen brak ook haar hak nog van haar schoen. Toen ze thuis kwam en lekker ff wilde gaan zitten, zag ze dat de kat overgegeven had op haar relaxstoel en nadat ze dat dan allemaal opgeruimd had, waarbij ze ook nog haar nagel gebroken had, kwam jij vrolijk thuis en vroeg, heel onschuldig "wat gaan we eten mama" en toen schoot ze uit haar slof en zei zoiets als "waar denk je dat ik een hele dag mee bezig ben geweest" en dan gaat ze dat hele verhaal vertellen van wat er mis is gegaan en dat jij dan nog durft te vragen wat we gaan eten. Alsof dat belangrijk is.

Nou ja, ik heb dit voorbeeld natuurlijk verzonnen, maar het was ff om duidelijk te maken dat jij echt niet overal de schuld van hebt, maar soms toch krijgt, zonder dat je snapt waarom.

Ik weet natuurlijk niet of het zou kunnen dat het op die manier gegaan is, maar soms krijg je de schuld van dingen waar je echt niks aan kunt doen. Dingen die gebeurd zijn terwijl je er niet bij was. Soms kropt het gewoon een beetje op. Jouw moeder baalt dan bv. van die gas en licht gedoe en belt die firma op, ze is eigenlijk hartstikke boos, maar houdt het telefoongesprek netjes, want ze wil voor elkaar krijgen dat ze het alsnog, zo snel mogelijk in orde maken. Daarbij helpt het niet om te gaan schelden door de telefoon.

Jij bent gewoon een makkelijk slachtoffer, je bent toevallig in de buurt en krijgt dus alles over je heen. Alle ellende die anderen veroorzaakt hebben.

Ik heb misschien wel een beetje overdreven, maar ik hoop dat het voorbeeld een beetje duidelijk is.

Zou dit een rol kunnen spelen, denk je. Of zit ik er echt helemaal naast? Kan natuurlijk ook ;)

Tip: ik zou sws een lekker kopje thee drinken met je moeder. @Pin weet wel hoe je weer ff de rust terug krijgt :)

Na de thee, kan je moeder aan het eten beginnen :P
Das natuurlijk een grapje. Je vraagt of je wat voor haar kunt doen, bijv. zal ik dan vast de tafel dekken of de afwasmachine uitruimen. Je begrijpt me wel, denk ik. Zoiets?

De kans is aanwezig dat ze "sorry" tegen je zegt, maar ik ken je moeder en de situatie verder niet natuurlijk. Of misschien ZEGT ze geen sorry, maar lacht ze naar je of geeft je een aai over je hoofd ofzo, idk. Ik hoop het iig.

Groetjes,
M&M's
@m en ms Heel erg bedankt m&m's Fijn dat je zo meedenkt. Best wel accurate voorspelling die in je berichtje stond. Goeie omschrijving van de situatie natuurlijk week het er een beetje vanaf! Maar tnx voor het meedenken!!

Groettuuh
het zou goed kunnen dat je moeder bijvoorbeeld een zware dag achter de rug heeft en dat jij dan net de laatste druppel bent die de emmer doet overlopen, dan light het dus waarschijnlijk niet aan jou ligt maar aan alle andere dingen die je moeder die dag heeft mee gemaakt.
fallen angel

Reageer