Vraag

liegen tegen mijn ouders

  • 9 June 2019
  • 1 reactie
  • 506 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Jongens, ik heb een probleem.
Ik ga het verhaal zo goed mogelijk vertellen van begin tot eind, en hopelijk kan iemand mij helpen.
The bottom line is: ik lieg. Ik lieg tegen mijn ouders. Ik lieg ook tegen anderen. Over van alles en nog wat. Het vertrouwen is volledig weg tussen mij en mijn ouders. Ze hebben me zojuist beiden uitgescholden voor 'Arrogante bitch' en 'Vuile rat', dus dan begrijp je een beetje op welk niveau onze relatie op dit moment is. Daarom heb ik een account aangemaakt op de kindertelefoon, ik weet niet meer wat ik moet doen.

Het is nu denk ik ongeveer een jaar bezig. Ik ben 15 jaar en zit in 4vwo. Ik loog over kleine dingen, uit gemak: 'Heb je je tanden al gepoetst?'. Ik zei ja, omdat ik geen zin had om weer uit mijn bed te komen. 'Heb je je huiswerk al gemaakt?' 'Heb je je kamer gestofzuigd?' etc. Ook groeide er bij mij een eetprobleem. Ik at uit verveling. Mijn ouders wilde me helpen hiervan af te komen, maar doordat ik bleef liegen hierover konden ze niks. Het afgelopen jaar heb zoveel dingen achtergehouden van mijn ouders en over zoveel dingen gelogen dat bij ieder klein dingetje dat er nu misgaat, het vertrouwen steeds verder wegzakt.

Ik heb net gelogen over het feit of ik mijn medicijnen dit weekend heb ingenomen of niet, dus dit vond mijn moeder weer erg ver gaan. 'Het gaat over je gezondheid!' En gelijk heeft ze. Maar ik kan niet stoppen met liegen. Somebody help me out please! Het lijkt net een ziekte! Hoe stop ik met liegen? Is er iets mis met me? Moet ik naar een psycholoog? Hoe zorg ik ervoor dat het vertrouwen tussen mij en mijn ouders weer terugkomt?

1 reactie

Ik raad je aan er met iemand over te praten.
Mischien je ouders zelf. Of misschien een psycholoog!

Trouwes er is waarschijnlijk niets mis met je

Mvg Tom

Reageer