Hoi allemaal
Ik ga uitgebreid vertellen waarmee ik mee zit
ik ben een meisje van 14 jaar en ik woon in een groot gezin met alleen maar meiden.
Mijn moeder heeft veel meegemaakt en is daardoor geestelijk heel erg moe en niet stabiel
en mijn vader heeft een andere vrouw en is daarmee vandoor gegaan -ik heb nog steeds veel contact-
mijn 2 zussen wonen op zichzelf met de ene heb ik een goeie band haar noem ik nu even Merel
ik heb nog 2 zusjes 1tje is daarvan geestelijk gehandicapt en ik kan niet goed ermee opschieten en krijg daarom vaak van mijn moeder te horen dat ik normaal tegen haar moet doen, Ik kan met mijn zusjes dus echt niet goed opschieten en er is altijd veel stress en ruzie in huis en dit is al zeker 5 jaar lang aan de gang en het wordt steeds erger, Het probleem is dus omdat ik de oudste ben ik overal de schuld van krijg en krijg daardoor alle shit en heb daarom altijd hoofdpijn en stress. Mijn moeder doet helemaal niks in huis behalve als we bezoek krijgen maar dat krijgen we bijna nooit. Wat ik bedoel met helemaal niks in huis doen wilt zeggen dat het hier heel smerig is… Open vuilniszakken want mijn moeder komt geen prullenbak idk waarom en niemand ruimt zijn eten op dus er komen veel vliegen Ik heb al jaren geen vriendinnen kunnen uitnodigen en moet daardoor steeds een smoes verzinnen… Het is hier zo erg dat ik niet normaal kan lopen en er is schimmel in de badkamer.. Toen ik 12 jaar was heb ik heel vaak geprobeerd het huis op te ruimen en heb de badkamer vaak schoongemaakt maar je moet je voorstellen dat ik dat niet helemaal alleen kan doen dus ben er mee gestopt omdat er toch steeds weer rommel terug van kan dus wat voor zin heeft het? Ik heb met mijn psycholoog er over gehad maar dan niet gezegd dat het zo erg was omdat ik bang ben dat ik uit huis gezet wordt… Mijn psycholoog heeft mijn moeder aangeboden haar een eigen psycholoog te geven omdat zoals ik al zei ze geestelijk niet in orde is maar ze zei tegen mijn psycholoog dat het niet zo erg is en ik perfectionistisch ben en het echt niet zo erg is…En mijn psycholoog geloofde haar. Mijn moeder werd daarin trouwens heel boos dat ik het met mijn psycholoog er over heb gehad, Ik heb ook met mijn familie er over gehad maar die doet niks en als ik met mijn moeder praat zegt ze dat echt het huis gaat opruimen maar ja dat doet ze niet Mijn zus Merel helpt me wel heel erg en wilt een gezins woning voor ons tweeën huren maar dan moet ze nog wel wat meer geld verdienen en dat kan nog zeker 2 jaar duren, Ik kan het met mijn mentor ook niet over hebben want ik heb geen goede band en zoals ik al zei wil ik echt niet naar een vreemd gezin toe want ik hou veel van mijn moeder en we hebben het vaak ook gezellig maar ik trek het nu niet meer want mijn schoolpresentaties lijden er heel erg onder en ik weet niet meer wat ik moet doen, Nu zeker met deze corona tijd moet ik vaak thuis zitten en ik ben gewoon depressief aan het worden… Mijn psycholoog die heeft vaak contact met jeugdzorg en mijn moeder zegt dat ik uit huis wordt geplaatst en mijn zusjes ook als ik het met haar hierover heb dus ben erg bang voor, Sorry als dit een beetje teveel is met het lezen maar ik weet gewoon echt even niet wat ik moet doen de tuin is ook heel erg rommelig en ben bang dat mijn schoolgenoten het zien.
Bedankt voor het lezen en als je een oplossing weet laat het me weten :)
Groetjes