Vraag

lesbische moeders of homoseksuele vaders

  • 5 July 2020
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Zijn hier meer met ouders die lesbisch of homo zijn?

Ik heb zelf 2 moeders en noem ze allebei mamma om dat het mijn moeders zijn.

Ik ben verwerkt dmv ivf en een anonieme sperma donor, ook wisten ze wie de sperma heeft gedoneerd waaruit ik geboren ben wilde ik het niet weten van wie, ik heb 2 moeders punt!

 

Hoe zit het met jou?


5 reacties

Hey sproetje

 

Zelf heb ik een moeder en een vader. Die zijn gescheiden intussen. 

 

Lijkt me wel gezellig, twee moeders. Nooit mannengedoe in huis :wink:  Nee hoor, grapje. Vind je het zelf fijn om twee moeders te hebben?

 

Ik zag eens een boeiende TED-talk. Misschien vind ik hem terug. Gevonden! De TED-talk wordt gegeven door een moeder die samen met haar partner, een vrouw, een zoon opgevoed hebben. Ze heeft het over de reacties die ze daarop gekregen hebben, hoe de opvoeding verliep, enzovoort. 

 

Iets wat ze zei, en waar ik het helemaal mee eens ben, is dat je, wanneer dat nodig is, ook gewoon hulp aan vrienden kan vragen. Heeft een zoon die opgroeit bij twee moeders bijvoorbeeld vragen over wat er gaat gebeuren in de puberteit, kan ‘ie voor ervaringsverhalen zo nodig terecht bij een goede vriend van zijn moeders. Je hoeft dus helemaal niets te missen, als je opgroeit met twee moeders of twee vaders. 

 

Je hoort weleens dat gay ouders kinderen “gay maken”. Da’s supergrote onzin natuurlijk. Een hetero koppel kan ook gewoon een zoon krijgen die gay is, dus waarom zou iemand opgevoed door gay ouders dan ook per se gay zijn. Het lijkt me net prettig om op te groeien met ouders die ok zijn met de LGBTQ+ community, ook als je hetero bent. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +4

Is ook heel gezellig met 2 moeders en lekker knus ook, en veel warmte ook er als ik vrij ben van school is er altijd iemand thuis ben bijna nooit alleen.

Op mannen gebied komen er op mijn beide opa’s na geen mannen bij ons het is een echte vrouwen huishouding.

En het laatste wat je schrijft dat klopt precies, ken meer jongeren met lesbische of homo ouders die zelf hetro zijn.

Ben zelf nog zoekende of ik mij nu prettiger vindt in een relatie met een jongen of meisje, om dat het nog al ingewikkeld ligt bij mij, want bij mij is door het uitblijven van de pubertijd geconstateerd door allerlei medische onderzoeken op mijn 14de dat ik het klinefelter syndroom heb, ben tot mijn 14de opgegroeid als jongen maar door dat men ontdekt heb dat ik het Klinefelter syndroom heb kon ik kiezen of ik jongen of meisje wilde worden en heb gekozen ook weer aan de hand van omstandigheden die ik onder vond om een meisje te worden toen is mijn pubertijd door middel van vrouwelijke hormonen in gang gezet in vrouwelijke richting waar ik mij prettiger bij voel.

Reputatie 1
Badge +1

Mijn moeder is bisexueel en toen ik 1 was ging ze uit elkaar met m'n vader en toen ik 2 was is mama met een vrouw gegaan dus heb 2 mama's eingelijk en nog een papa natuurlijk. ☺️

Hey, 

Mijn ouders zijn hetero maar ben lowkey jaloers als ik je zo hoor :)

Vriend van me heeft 2 oma's, dat vind ik wel echt heel leuk. Echt cool als je dat op die leeftijd durft, kan me voorstellen dat er bestwel wat discriminatie is onder ouderen.

Badge

ik heb ook 2 moeders! ik ben enigst kind en een meisje dus is wel gezellig meiden huis. jammer genoeg ging hun relatie de laatste tijd niet meer zo lekker en heb ik eergister te horen gekregen dat ze gaan scheiden:cry:

Reageer