Vraag

lege plaats

  • 2 January 2021
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties


O M A 
Ja, oma, ze leeft niet meer. 
Ik zou zo graag willen dat ik haar nog 1 keer kon zien, nog 1 keer met haar zou kunnen praten, maar het kan niet meer. 
Het is voorbij. 
Een lege stoel...
Een lege stoel, op mijn verjaardag, een lege stoel op visite.
Die lege stoel die in het leven voor altijd leeg zal blijven.
Maar voor altijd in mijn hart. 
Ik zal blijven denken aan mijn lieve oma, die altijd die stoel opvulde.
Met liefde.

Maar nu...
Met een traan.
Opa die heeft voor opvulling gezorgd van die lege stoel.
Op mijn verjaardag komt nu iemand op die lege stoel te zitten.
Die lege stoel...
Zijn nieuwe vrouw.
Komt op die lege stoel.
Ik probeer het niet zo te zien...
Echt.
Maar het lukt niet.
Ik kan het niet, daar zat oma altijd.
Ja, zat.

Waarom opa.
Ik gun je alle geluk.
Echt waar.
Ik probeer te geloven dat je weer gaat trouwen.
En ik probeer het te accepteren.
Maar oma zit zo diep in mijn hart.
2 jaar geleden kwam die lege stoel. 
In mijn hart zal die nooit opgevuld worden met een ander.
Maar met liefde. 
Liefde voor mijn oma.

 

Iemand misschien tips om alles een beetje meer te kunnen accepteren?


4 reacties

Hey,

Wat naar voor je dat je oma is overleden en dat jij haar zo mist zeg. Ik denk dat je het beste met iemand kan praten over hoe je je voelt, de meeste mensen zullen het wel begrijpen. Als je dan moet huilen maakt dat niet uit, het lucht vaak juist op. Als je er niet over wilt praten kan je er ook over schrijven, niemand hoeft dan te lezen wat jij geschreven hebt als je dat niet wil. Probeer ook aan leuke dingen te denken die jij samen met je oma hebt gedaan en wees blij dat ze geleefd heeft. Maar zorg dat je oma niet het enige is waar je de hele dag aan denkt, het moet je leven niet gaan beheersen. In het begin zal je waarschijnlijk nog wel veel aan je oma denken en veel pin en verdriet hebben, na een tijdje wordt waarschijnlijk vanzelf dat minder. Helemaal weg gaat het waarschijnlijk nooit en dat is niet erg als je het een plekje kan geven.

J8j8

Hey @J8j8 

Bedankt voor je reactie! Ik zou er idd wel met graag met iemand over willen praten.. en ik weet denk ik ook wel wie, maar mijn ouders gaan dat sowieso tegen houden. Want ze willen dat ik alles tegen hun zeg en dan lossen we het samen wel even op. Maar dat gaat nu gewoon niet. 

Ik probeer het een plekje te geven, maar het is me nog steeds niet gelukt, dan zou ik er met iemand over moeten praten denk ik, maar dat gaat dus niet echt goed…

J4250.

Reputatie 2
Badge +1

Hej,

Sorry een hele late reactie!!

Maar ik lees het nu pas.. Ik zal er als ik jou was er over praten met iemand!

ik heb mijn oma's helemaal niet gekend de oma van mijn moeder is al gestorven toen mijn moeder 12 was!! Ik heb wel een oma dat is de stiefmoeder van mijn moeder ze is heel lief! maar ik weet niet beter! Ik heb daarnaast nog wel één opa! Van mijn vaders kant.. van mijn moeders kan was ik klein toen hij stierf!

 

Heel veel sterkte! Hoe gaat het nu met je??

xxx

@Emma000 Gaat wel

 

Reageer