Skip to main content

Hallo allemaal, ik ben 14 en ik heb een nogal lastige thuissituatie die steeds meer uit de hand loopt. Ik kon sinds vroegs af aan al niet goed met mijn vader omgaan. Het lijkt alsof hij altijd met me wil ruziën. Ik zal even een voorbeeld geven:
|| Ik heb de hele zomervakantie gewerkt. Ik spaar voor een rijbewijs zodat ik later snel een auto kan krijgen. Ik had een week geleden mijn telefoon kapot laten vallen, waardoor er allemaal barsten in de achterkant zaten. Mijn vader kwam er net achter en zei dat ik hem morgen moet laten repareren van mijn eigen zelf-verdiende geld. Ik zei dat ik dat liever niet wou omdat mijn telefoon het nog doet en ik het zonde vindt om geld uit te geven aan iets wat later toch weer kapot gaat. (Dit is trouwens de 2e keer in 7 jaar dat mijn telefoon kapot is.) Mijn vader had toen gezegd dat hij hem dan zelf naar de maker zou brengen en het geld dan van mijn bankrekening af zou halen. (Het maken ervan kost €100!) Ik heb hem uitgelegd dat ik dat niet wil omdat ik er hard voor heb gewerkt en ik het zonde zou vinden om er zoveel geld aan uit te geven. Daarop reageerde mijn vader dat die telefoon hem meer dan €1000 had gekost en dat hij het niet vindt kunnen dat ik er zo onvoorzichtig mee om ga. (Dit alles schreeuwde hij naar me). Dit is in mijn kamer, mijn safe space, en toen ik zei dat ik even wou stoppen met dit gesprek omdat het me t veel werd zei hij dat hij nog lang niet klaar was met me en wou hij niet uit mijn kamer weggaan. Na zo'n 6 minuten is hij weggegaan omdat ik niet meer naar hem keek. ||
Mijn broertje en zusje schieten me niet te hulp. In plaats daarvan gaan ze samen mij lastig vallen, zodat mijn vader niet ook tegen hun te keer gaat. Gelukkig ben ik wel close met mijn moeder en mijn opa en oma. Die helpen me vaak door de ruzies te sussen. Alleen in de meeste gevallen maakt dat het erger omdat mijn vader dan zegt dat ze partijdig zijn. Mijn ouders krijgen hierdoor steeds vaker hefige ruzie. Ik weet dat dit heftig klinkt maar ergens hoop ik dat ze uit elkaar gaan zodat ik niet langer mijn vader hoef te zien. Ik ben  het zwarte schaap van het gezin en ik weet niet of ik dit nog veel langer aan kan. Heeft iemand nog tips hoe ik hier doorheen kan komen?

Hey, wat naar voor jou! Oneerlijk ook. Als je echt goed advies wilt zou je de Kindertelefoon kunnen bellen. 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Zij kunnen je hier mee helpen en de goede tips geven. Als ik het zo lees heb je het in dat gesprek in elk geval heel verstandig aangepakt en is hij echt veel te boos tegen je. Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip. Heel veel sterkte!! 

Liefs, Tover xxx

Vervelend, blijf contact houden met je moeder en opa en oma en ga lekker naar buiten. Misschien moet je ook gewoon een keertje met je vader een goed gesprek hebben, dat helt misschien.

Sterkte!

Reageer