Beantwoord

lastige thuissituatie

  • 10 June 2019
  • 6 reacties
  • 538 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben 15 jaar en er zit een meisje in de klas waar ik erg goed mee ben bevriend. Ze vertrouwd mij en heeft mij ingelicht over haar thuis situatie. Deze is erg slecht. Ze woont alleen met haar broer en moeder. Ze heeft een erg slappe band met haar moeder en heeft hier vaak erge ruzie mee. Dit verteld zij mij ook altijd. Ik heb al meerdere keren met haar hierover gepraat en ik heb haar ook voorgesteld om bijvoorbeeld met haar mentor te praten met mij eventueel erbij. Maar dit wil ze niet omdat "ze ermee is opgegroeit." Ik ben misschien een beetje een zeikerd maar ik maak me sirieus zorgen om haar ook omdat haar moeder haar nu al 5 dagen compleet negeert. Ik zit een beetje vast. Ik wil haar helpen maar ik kan vrij weinig. Iemand tips over wat ik zou kunnen doen want ik ben een beetje ten einde raad.
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 June 2019, 21:11

Bekijk origineel

6 reacties

Mischien moet je zelf het heft in handen nemen.
Hey, ik vindt het heel lief dat je dit voor je vriendin doet ten eerste!
Ik heb ook niet echt een goede thuissituatie en heb alles heel lang opgekropt en later heeft mijn vriendin mij overtuigd om met mijn co mentor te praten.
mijn co meter heeft het doorgezet en kwam toen bij een maatschappelijk werkster op school waar je je ei kwijt kan en omdat ik nu in mijn examenjaar zit heb ik er nu 1 buiten school en het helpt heel goed bij mij!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je je vriendin hiermee een beetje kunt helpen.

Liefs
Hey, ik vindt het heel lief dat je dit voor je vriendin doet ten eerste!
Ik heb ook niet echt een goede thuissituatie en heb alles heel lang opgekropt en later heeft mijn vriendin mij overtuigd om met mijn co mentor te praten.
mijn co meter heeft het doorgezet en kwam toen bij een maatschappelijk werkster op school waar je je ei kwijt kan en omdat ik nu in mijn examenjaar zit heb ik er nu 1 buiten school en het helpt heel goed bij mij!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je je vriendin hiermee een beetje kunt helpen.

Liefs

Erg bedankt dat je de tijd neemt om mij en vooral haar te helpen, maar er is een probleem. Zij wil niet naar haar mentor omdat ze die niet vertrouwd. Ik heb haar al gevraagd of ze dit wou maar tervergeeft. Ze weet zelf in wat voor situatie ze zit alleen ze wil er dus niks aan doen omdat (in haar woorden) "ze zo is opgegroeit dus wat boeit het." Ik maak me misschien wat te veel zorgen maar het gaat als maar erger daar. Ik kan misschien wel vragen of ze misschien met iemand anders van bijv school wil praten.
Hoi,
Dit is echt heel attent van je. Ik had dit vorig jaar ook, maar dan andersom. Ik heb een hele slechte thuissituatie waarbij jeugdzorg en bijna iedereen ingeschakeld was vanwege mijn veiligheid. Mijn vriendin had hiervoor gezorg. Mijn moeder had nooit aandacht voor mij en mijn vader had me verlaten. Ik was enorm boos op haar vanwege het feit dat ze het tegen mijn mentor had gezegd en sindsdien praat ik ook niet meer met der. Ik begrijp jou punt ook wel, maar omdat ik het zelf heb meegemaakt vind ik dat je toch wel naar de mening van je vriendin moet luisteren. Als ze er uiteindelijk vast meezit zal ze het wel tegen je zeggen. Gaat de situatie echt te ver, dan zou ik toch je vriendschap op het spel zetten.....
Groetjes
onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.

Erg bedankt voor je reactie, ik hoop dat het beter met je gaat. En ik denk idd dat het beter is om het even verder in te zien hoe het verder gaat. Als ze ergens mee zit met haar moeder verteld ze dit ook altijd aan mij. Maar ik sta er altijd zo machteloos bij... ik wil helpen maar ik weet dat dat moeilijk gaat. Want doe ik haar er wel een plezier mee en maak ik het niet alleen maar erger..... ik wens jou in ieder geval erg veel sterkte. Bedankt.
Reputatie 3
Badge +3
Je moet luisteren naar wat zij zegt maar als het uit de hand loopt en echt erg word zou ik het zeggen tegen de mentor ofzo. Onthoud dat de kans groot is dat ze je later dankbaar zal zijn.

Gr. Iwemw

Reageer