Skip to main content

Hoi ik ben chocomel123 en ik zit met iets en het is niet zo leuk… Ik ben niet goed in wiskunde en ik heb nu al 4/5x een onvoldoende gehaald op het vak en daar zit ik heel erg mee maar ik stond eerst een 6 gemiddeld voor het vak en toen kregen we een toets en ik had er super hard voor geleerd (2 week van te voren en dan ook 2x per dag allemaal opdrachten maken enzovoort) maar tijdens de toets raakte ik in paniek en kreeg ik een Black out en wist ik alles niet meer en ik kreeg als cijfer een 3.8 

ik weet niet hoe ik het mijn ouders moet vertellen want ik sta nu gemiddeld voor wiskunde een 5.4 (onvoldoende) en dat wil ik absoluut niet! :( 

maar het probleem is dus dat mijn vader best wel heel erg streng is als we het hebben over cijfers dan zegt hij bijvoorbeeld “nou een 6 is niet bepaald goed het is eigenlijk gewoon hardstikke slecht”  (omdat hij zo is opgevoed) maar ik huil echt altijd keihard er om en ik kijk mezelf aan in de spiegel en het enige wat ik dan denk is : domwijf , je gaat het nooit halen , je kan niks 

En ik zit er echt heel erg mee

Hoiii,

Ik leer ook hard voor Grieks en biologie bijvoorbeeld en dan komt er een 4.5 uit... Mijn vader is ook wat strenger qua punten, maar bedoelt het goed. Die van jou ook waarschijnlijk. En niet zo onzeker zijn hoor! Je kan dit! :]

Groetjes, justGhast


Hey lieve @Chocomel123 ,

Ik begrijp je echt heel goed, Ik haal ook vaak onvoldoendes en mijn ouders zijn ook SUPER streng daarop,

Ik snap je zo goed! Is het mogelijk dat je het met je mentor of de desbetreffende docent overlegd…?

Je doet echt je best en ik ben in ieder geval super trots op je!


Super super super bedankt!! Ik ben ook super trots op je en ik weet zeker dat je het super goed doet op school etc!

 


Hé, wat rot voor je dat wiskunde je niet helemaal ligt. Gelukkig zijn er op iedere school wel meer vakken  dan alleen wiskunde. Ik weet niet wat je staat voor je andere vakken maar zo te horen gaat het alleen over wiskunde en zullen er vast ook wel vakken zijn waar het beter gaat. Probeer het positief over te brengen.  Eén onvoldoende is toch nog altijd beter als twee🤪.  Miss kun je met deze manier van denken je het zelf het makkelijker maken in de toekomst. 
 

veel succes nog!


@PixelPilot heel erg bedankt voor je lieve reactie! Ik sta op andere vakken gemiddeld een 7 of hoger 


heeyy

maak je voorral niet teveel zorgen, ik heb nu ook precies het zelfde probleem, misschien kan je in overleg gaan met je mentor. en als je fouten hebt bij het huiswerk het nog een keertje opnieuw maken zodat je het snapt. want meer dan je best kan je niet doen en ik ben supertrots op je!!

 

xoxo @secretlife_ofme 


Reageer