Skip to main content
Vraag

Kunnen ouders op mijn bankrekening zien wat ik koop?

  • 12 July 2024
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

Heey! 
Ik heb dus een pinpas sinds kort. En ik vroeg me af of mijn ouders kunnen zien op de bankrekening wat ik koop. Als ik bijvoorbeeld iets stiekem wil kopen, kunnen ze dan precies zien wat ik koop? Of zien ze alleen maar dat er wat geld vanaf is gegaan?

Liefs Anoniema ♥️

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Als het goed is beheren je ouders jouw rekening tot je 18e dus ja ze zouden het wel kunnen zien als je wat koopt. Ze zien dan alleen via welke site/winkel je iets hebt gekocht en hoeveel dat kostte ze kunnen vgm nooit zien wat je exact voor item koopt via je bankrekening.

Groetjess van ItsJustMe! :)

Okeee! Echt heel erg bedankt!

Liefs Anoniema

Reputatie 7
Badge +17

Bij mij kunnen ze zien waar je iets koopt, en voor hoeveel. Wat dan weer niet volgensmij. Zoals @ItsJustMe zegt, kunnen ze idd tot je 18e in je bankrekening

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 2
Badge

bij mij kunnen ze zelfs geld erop en zelfs ERAF HALEN!!!!!!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Anoniema ♥️,

Gefeliciteerd met je pinpas! Dat is een grote stap richting meer zelfstandigheid. Wat je ouders precies kunnen zien, hangt een beetje af van hoe de bankgegevens zijn ingesteld en welke informatie de bank verstrekt.

Meestal kunnen je ouders op de bankrekeningafschriften of in de online bankomgeving zien waar en wanneer er geld is uitgegeven. Ze kunnen bijvoorbeeld de naam van de winkel of de website zien waar je iets hebt gekocht, maar ze zien meestal niet precies wat je hebt gekocht.

Als je bijvoorbeeld iets koopt bij een grote winkelketen, zien ze de naam van die winkel en het bedrag dat je hebt uitgegeven, maar niet het specifieke item dat je hebt gekocht. Het is dus goed om te weten dat ze wel een idee kunnen hebben van waar je geld naartoe gaat, maar niet altijd in detail wat je precies hebt gekocht

Reputatie 7
Badge +11

zoals iedereen al zegt kan je alleen zien waar, wanneer en hoe duur het was wat je hebt gekocht.

als je iets stiekems wil kopen kan je bijvoorbeeld wat extra's kopen bij dezelfde winkel of even geld pinnen.

ik wens je veel succes want je gaat waarschijnlijk ook erg interessante gesprekken krijgen over waar je iets koopt. ik heb bijvoorbeeld een HEMA in de buurt en die heeft ook zo'n klein cafeetje. dat cafeetje staat er heel raar als ik daar wat bestel.

(als het niet tegen de regels is) mag ik weten wat voor een pinpas je hebt? ik heb zelf van de Rabobank. en die heeft voor starters Rabopinpin. die helpt je best met geld om gaan.  

Hoihoi lieve mensen!

Bedankt voor jullie reacties! @ikweethetnietmeer2009, ik heb een Rabobank Visa bankpas. 

Liefs Anoniema

Reputatie 6
Badge +3

Je ouders kunnen zien waar je iets hebt gekocht en hoeveel er vanaf is gegaan. 

 

Liefs 

Anoniem789 

Reageer