Hai,
awh wat naar , vind het wel super lief dat je er wat mee wilt doen . kan je het misschien tegen je vriendin zeggen en dat zij erover met haar ouders gaat praten?
kan je wel zelf allemaal kwijt? anders kan je misschien bij een kinderboerderij kijken of ze er daar wel goed voor zorgen en vragen of ze misschien een paar konijnen willen?
Hier staan ook veel opvangplekken op dus misschien heb je daar wat aan? https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst
liefs van mij
Hoi, bedankt voor je reactie!
Ik heb het aan mijn moeder gevraagd of het kon en ze vond een beetje dat ze ze zelf ook goed konden verzorgen, maar ze was ook wel open voor mijn mening. De konijnen zijn trouwens van die kinderen, dus een meisje heeft er 2, een an1dere jongen, die ook mee gaat naar paardrijden, heeft er ook 1 of 2. Ik heb als een beetje gevraagd van of hij ze niet wilde verkopen, uiteindelijk is er een beetje onduidelijk antwoord uit gebleken. Mijn oma kan er wel 3 in dat hok hebben, maar laten we eerst zover komen dat ze ze wel willen verkopen. Dank voor de opvangplekken! Misschien kunnen wij dus ook nog in nood 1 of 2 konijnen in ons huis erbij, wij hebben er al 2.
Ik vind je reactie heel fijn, wil je verder meedenken, dan sta ik er niet alleen voor.
Groetjes!!!
Hai,
weten hun ouders het al? denk dat het wel het beste is als die het met het hele gezin overleggen, kan natuurlijk ook dat iemand waar het konijn niet van is er toch aan gehecht is maar moeten ze er wel beter voor zorgen zijn hun nog heel jong? misschien is het dan ook moeilijk om er antwoord op te geven
fijn dat mijn reactie je hielp
liefs van mij
Hai hai,
Super fijn dat je trouwens met me wil chatten!🩵🩷
Voor de antwoorden op jou vragen:
1. Ik heb het mijn moeder verteld of we ze konden opvangen, ze zei dat ze er eigenlijk zelf goed voor moeten zorgen, en dat ze het ook niet zomaar kan afpakken.. daar heeft ze wel een beetje gelijk in.
2. Die konijnen zijn dus verdeeld van een paar kinderen, 1 jongen die vind die dieren helemaal niet zo leuk, doet er een beetje stoer over, maar 'zijn' konijnen die maken steeds baby konijnen, dus dan houd het ook niet op... en soms ontsnapt er 1tje. Ze pakken ze ook op aan de oren, en nekvel. Daar kan ik echt niet tegen, ik kreeg al tranen in mijn ogen toen een meisje dat deed, en het erge, ze zegt zelf dat dat goed is, aan de nekvel, maar internet staat er vol mee met dat het niet goed is... ik heb nu naar dat andere meisje die met mij rijdt gestuurd dat het niet goed is, en ze pakt hem nu niet meer zo op, zegt ze. Maar dat andere meisje wrsch nog wel… sommige zijn wat jonger, maar de meesten mijn leeftijd denk ik.
Sorry voor de lange berichten, maar ik moet dan zoveel vertellen.
Liefs...
Hai,
graag gedaan hoor
ik bedoelde hun ouders, niet die van jou
Awh jeetje wat heftig dat ze dat doen hmm denk dat het beste is als je dat meisje verteld wat er niet goed gaat en dat ze daar dan met elkaar over praten, en dan hopen dat het beter gaat.. en dan dus of je misschien de konijnen of een paar mag overnemen. je komt dus soms wel langs? dan kan je het een beetje in de gaten houden.
liefs terug
Hoiii, Das super naar, Maar super lief dat je de konijntjes wil helpen :)
Jaaa,
1. Nee, ik denk niet dat de ouders het weten
Ja, ik kom er heel soms, maar mijn moeder zei: is het niet een beetje stom om die konijnen zo af te pakken? Daar ben ik ook we een beetje mee eens, je kan dat niet zomaar doen... Maar ja.…
Sorry voor de late reactie, had het een beetje druk..
Liefs weer terug
Hai,
niet erg hoor hmm ja denk dat ze het wel moeten weten.
snap wel wat je moeder zegt en het is ook wel een beetje stom maar ze beslissen er toch zelf over jij zegt alleen maar of je ze mag overnemen en verplicht niks als ze echt om die konijnen geven luisteren ze ook wel naar je tips of zien ze zelf ook wel dat het hun niet lukt om ervoor te zorgen omdat ze te druk zijn ofz
kan je niet zeggen dat ze af en toe de konijnen dan bij je mogen zien? als je dat wil natuurlijk
liefs van mij
Ja, maar ik vind het een beetje eng om het tegen die moeder te zeggen, en ik denk dat eerst die kinderen het goed moeten vinden.
Mmm. Het is heel makkelijk om er niet aan te denken, en gewoon lol te hebben, maar ik weet dat die konijnen niet hun hele leven lang in zo'n mini hokje kunnen zitten...
Hai,
snap ik wel hmm ik weet niet echt een advies nu sorry
liefs van mij
Ja, snap ik, ach ja, ik geef jou er ook alleen maar last mee.…
Liefssss
Hi,
nee hoor