Skip to main content

Kleine Broertjes of Zusjes

• November 11, 2025
  • 8 reacties
  • 206 Bekeken

Ander
Forum|alt.badge.img+3

Ik vraag me af hoe jullie omgaan met juliie veel jongere zusje of broertje, dus dat ze veel jonger zijn dan jij, nog een baby of kleuter. Hebben jullie er dan een goede relatie mee, speel je er spelletjes mee of voorlezen uit een boek ofzo, of helpen en ermee wandelen of zo dingen, en als jou vrienden er zijn ga je dan nog op dezelfde manier mee om of moet je dan stoer doen 

(Ik bedoel hier NIET iets van seks mee dus graag NIET reageren als je zoiets wil zeggen) 

Bijvoorbeeld iemand van ongeveer 15 met een broer en of zus van 4 zegmaar en jij bent Grote Broer/Zus

8 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 11, 2025

@Ander die heb ik helaas  niet... 🥲 Ik heb wel een zus. Maar we hebben niet zoveel leeftijdsverschil. Het zou me wel leuk lijken om een broertje/zusje te hebben. Maar dat gaat nu niet meer gebeuren 😂

xxx Yusa 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Ik heb een broertje van 12 dus niet zo veel jonger maar toch bijna 5 jaar (ik ben bijna 17). We doen niet echt super veel dingen samen, beetje gamen soms of tv kijken, meer niet. We deden wel meer samen toen we jonger waren alleen komt hij nu ook in de puberteit dus wil hij z’n eigen ding doen, logisch. 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Hoi ik heb een zusje die eerst pleegzusje was en nu al een tijdje voor "altijd" bij ons mag blijven 🥰 ze is nu 10 en het is super gezellig en leuk. Ik ben natuurlijk de grote jongen voor haar en ze vind het geweldig als ze mee mag in mijn bootje of op de tractor 🚜 of helpen bij de dieren samen met mij, haar broer. Ik vind het ontzettend lief en ik weet ook zeker dat ik later kindjes wil met mijn lief!  Het is prachtig om iemand zo op te zien groeien en steeds meer zien kunnen en begrijpen.  En ik houd van haar als echte zus. ♥️

Groetjes liefs Tartan X 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • November 11, 2025

Ja ik heb een kleine zusje van 5 jaar .

Zei is echt een schatje.

Soms komt ze bij me in bed liggen want ik ben haar grote voorbeeld .

Ik verschoonde haar luier soms  en nu lees en vraagt ze soms of we samen iets kijken nu wil ze elke keer samen sinterklaas journaal kijken en dan komt ze tegen me aan hangen.

Onze moeder geniet er echt van hoe onze band is 

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

Bedankt ​@Tartan16  ​@ja_ppie  ​@NN15000  ​@Yusa  voor de antwwoorden

mooi jullie relatie met broers&zussen 

Als ik soms bij een vriend thuis kom (gebeurd niet zo vaak) doet die echt erg afstandelijk en zelfs bruut tegen zijn kleine broertje, ik denk dan: wil hij nu stoer doen voor mij en zegmaar zijn emotie  niet laten zien, of is hij altijd zo tegen dat kind?   

Aan de andere kant mijn bff (meisje) heeft een heel klein broertj en dan spelen we daar soms onozele kinderspelletjes mee en dat is erg top eig 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 12, 2025

@Ander nu ben ik eigenlijk wel benieuwd heb je zelf ook kleine broertjes of zusjes?

Liefs, xx Yusa 😘

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

@Yusa Ik heb broers ja maar die verschillen niet zoveel van mij in leeftijd. Maar ik hoorde mijn ouders erover bezig dat het nog zo leuk was met ons als we klein waren dus ik d8 oh nee… snapje en dus ben ik erover beginnen nadenken hoe het zou zijn als ze … 

En dan denk ik aan de mensen die ik ken die kindjes als zus of broer hebben en ik zie ook vrienden die daar dan raar over doen of onverschilllig

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Nee, ik heb geen broertjes.