Vraag

kleedgeld

  • 4 January 2024
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, ik wil graag beginnen met kleedgeld (ik ben 13) maar ik weet niet wat een goed bedrag is. Ik krijg al €20 zakgeld.

ik wil  niet zelf mijn schoenen en jas betalen en ook geen sportkleding. Dus gewoon een beetje truien, shirts, broeken, sokken, onderkleding, enz. wat denken jullie dat een goed bedrag is? En denken jullie dat ik dan zegmaar dat ik ook nog meek kleding kan dragen?? X


4 reacties

Reputatie 3
Badge

persoonlijk zou ik echt niet met kleedgeld beginnen en gwn als je iets leuks ziet online dat je ouders het voor je willen kopen want als je kleedgeld hebt is het zo onhandig want je moet telkens sparen voor wat je wilt en ik ga gewoon ongeveer per maand online kijken voor sales ofzo en dan bestelt mn moeder het voor me.  maar als je echt kleedgeld wilt zou ik gwn 40 euro per maand ofzo doen maar echt gwn vragen aan je ouders is veeeeel handiger.

Reputatie 7
Badge +11

Mijn moeder heeft berekent hoeveel ik per jaar nodig heb, en hoeveel dat kost. Deel dat door 12 en je weet hoeveel je nodig hebt per maand.

Bij mij is dat 60 euro, omdat ik hard groei en nogal lang ben.

Maar misschien kan jij je ouders ook om hulp vragen?

 

Liefs,

       M.

Reputatie 6
Badge +3

 het verschilt heel erg hoeveel ik per maand daarvan uitgeef aan kleding, dus ik heb alleen een gemiddelde van wat ik nodig heb per maand.  afgelopen jaar (2023) heb ik 225 euro uitgegeven voor kleding, sportkleding, regenjas, broeken, truien, ondergoed, sokken en sportschoenen.  dus afgerond 20 euro per maand.  maar ik moet dan nu wel zeggen dat ik eerder goedkope kleding gekocht heb. matige kwaliteit en alleen echt goede duurzame kleding als het in de aanbieding. dat is trouwens sowieso een goede tip als je kleding geld gaat krijgen ; koop aanbiedingen. 

Reputatie 7
Badge +9

jij krijgt 20 euro in een maand of in een week?

ik krijg 5.75 euro in een week dat is 24,91 euro in een week dat klopt net niet want ik krijg 15 euro aan kleedgeld plus elke week 2 euro aan zakgeld dus dat ik ongeveer 23 euro. het komt dicht in de buurt. 

dus het bedrag dat jij voor kleedgeld zou moeten vragen hangt af van of die 20 euro een week of maand bedrag is.

zelf heb ik een afspraak over kleedgeld. gewone broeken, shirts en truien koop ik zelf. sport kleding of andere kleding zoals pyjama's, sport schoenen en badkleding koopt mijn moeder.

Reageer