Hi
Ik ben een meisje van 14 jaar en moet mijn kleding zelf betalen maar ik krijg geen zakgeld en kleedgeld. Ik weet niet of dit normaal is maar denk dus van niet. Mijn meter geeft wel vaak geld bijv. bij feestdagen en begin zomervakantie/schooljaar enzo (ook en evenveel aan mijn broer). Maar ik wil dit sparen voor als ik eens een nieuwe gsm wil kopen of iets anders. Ik denk hier zo over maar ik weet dus niet hoe mijn moeder hierover denkt. Ik heb ook een broer van 17 jaar hij werkt en moet zijn kleding niet zelf betalen. Ik koop bijna nooit merkkleding, mijn kleding komt altijd van de Zara, stradivarius, berschka… omdat ik geen 100 euro wil uitgeven aan een trui of broek en koop liever 5 of meer dingen van die €100. Mijn moeder koopt wel broeken van Lee, truien en t-shirts van Tommy Hilfiger, Calvin Klein, polo’s van Hugo Boss… voor mijn broer. Als hij gaat shoppen met zijn lief dan krijgt hij daarna het bedrag wat hij heeft uitgegeven aan kleding van mijn moeder. Ik wil ook wel eens een goede broek van Levi’s of Tommy Hilfiger ipv. broeken van €20/25 van de Zara (niet dat ze slecht zijn) een trui van Tommy Hilfiger of kleren die zij betaalt in de Zara, stradivarius enzovoort maar ik krijg het niet. Als we in een winkel zijn ga ik wel vaak naar die broeken om toch zo een signaal te geven van ik wil ook zo een broek maar ze draait haar gwn om (dan lijkt het ineens dat ze het te duur vind terwijl er ook korting op is). Onlangs kwam zij zelf thuis met 2 broeken van Tommy, een nieuwe jas en 2 shirtjes, ik kreeg bijna traanogen.. Ik koop miss wel veel meer dan mijn broer maar het kost minder dan wat hij koopt en meisjes hebben nu eenmaal meer kleding dan jongens. De laatste tijd (vooral door corona) koop ik online dingen maar dit doe ik niet zo graag omdat ik weet dat ik ze zelf moet betalen, in winkels betaalt zijn af en toe eens iets maar dat kost dan €30. Ondergoed moet ik niet zelf betalen maar een bikini wel. Ik wil dit al zo lang vragen aan haar maar ik durf het gwn niet. Aan mijn oma heb ik het wel eens gezegd maar niemand begrijpt mij of ze zeggen dan dat ik geen nieuwe kleren meer moet kopen maar ik ga ook niet 2/3 maanden 4 dezelfde shirtjes dragen. Heeft iemand tips voor mij of dit probleem zelf ook???