Vraag

kleding voor begrafenis

  • 23 February 2020
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Badge

Hoi, mijn tante is overleden een paar dagen geleden. Haar begrafenis is al bijna, ik dacht dan doe ik een groen mouloos jurkje met een leren jasje aan. Maar ik weet niet of dat een gepaste keuze is ik wil mijn oom echt niet teleur stellen.

 


3 reacties

Heyo,

Je kan het beste even met je ouders overleggen of zij het netjes vinden. Ik vind het wel mooi, maar ik wret dan natuurlijk ook niet hoe je familie is met het overlijden en kleden. 

Toen mijn andere oma was overleden moesten we allemaal mega netjes gekleed, dus overhemd, nette schoenen, colbertje etc. Maar dat was nou eenmaal wat mijn ene oma wou. Me andere opa die een paar maanden geleden is overleden die wou dat we een groot feest hielden. Dus dan trekte we leuke kleren aan. 

Dus overleg het is met je ouders. Je kan iets zeggen van: Mam / Pap is het gepast als ik mijn groene mouwloze groene jurk en zwart jasje aantrekt voor de begrafenis van tante ***? Dan zullen je ouders vast wel ja of nee zeggen.

 

See ya!

Spookyzx.

Hoi

 

Zoals Spookyzx zei, overleg je dit best even met familie. Wie weet is er onderling een dresscode afgesproken die je op weg zou kunnen helpen. 

 

Als je vrij kan zijn in wat je draagt, zou je misschien kunnen dragen wat je tante mooi had gevonden. Je zou haar lievelingskleur kunnen dragen, of je zou aan kunnen doen wat je droeg toen je bij haar op bezoek ging. 

 

Mijn deelneming bij het overlijden van je tante. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Vsco123 :)

Als eerste, gecondoleerd met je tante.

Ik vindt dat het vrij netjes is. Ik weet nog is een keertje tijdens een begrafenis moesten we in blouse en lange broek terwijl het 31 graden was…  Inderdaad gewoon overleggen want misschien is er een kledingvoorschrift dat je heel erg netjes moet.

-Dr8gon99

Reageer