Skip to main content
Vraag

Klappen, slagen en trappen van ouders

  • 7 June 2024
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Ik kan er niet meer tegen. Mijn arm is nu al voor de zoveelste keer gekneusd. Allemaal door mijn ouders nog wel. Vooral mijn moeder deelt vaak een klap uit.

 

Het gebeurd steeds vaker. Mijn ouders beginnen het een gewoonte te vinden om weer een klap uit te delen. Als ik ook maar één keer iets verkeerds doe of zeg, krijg ik weer een mep. Net is het weer gebeurd. Mijn moeder heeft mijn bovenarm, zonder pardon, gewoon gekneusd. Op twee plekken nog wel! Soms als mijn vader boos op me is, zegt mijn moeder letterlijk: ‘Je mag haar wel een trap geven, hoor.’. En als mijn vader dat dan niet doet, dan doet ze het zelf wel. Zelf als ik geen fysiek contact met haar heb gemaakt. Ik kan hier niet meer tegen. Kan iemand mij helpen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy

Ahh wat naar! Dat is echt niet goed van je ouders dat is kindermishandeling en dat is hartstikke strafbaar!

Durf je er misschien met iemand over te praten? Misschien kan je eens met je mentor praten over wat er thuis gebeurd? Je verdient namelijk echt hulp en het lijkt me echt goed dat je met een volwassene gaat praten over je thuissituatie.

Je kan ook een keer contact opnemen met https://veiligthuis.nl/ voor hulp en advies en je kan iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de kindertelefoon.

Heel veel sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou gewoon doen wat @ItsJustMe  zegt. Het is gewoon strafbaar'en als je je niet veilig voelt meer moet je wel wat gaan doen. Veel sterkte en ik hoop dat het goed komt.

Groetjes Sinasappelbroodje 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou dit inderdaad melden bij https://veiligthuis.nl/ melden, want dit is hartstikke strafbaar! Echt naar voor je! Ook kun je altijd bellen en/of chatten met de Kindertelefoon! Https://Kindertelefoonchat/  of nummer: 0800-0432 

Groetjes mij @Anoniemxv 

​​​​​​

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @MyJu11,

 

Dankjewel voor het delen van dit verhaal. Dat is super knap van je! Ik vind het ontzettend vervelend om te horen dat dit vaker gebeurt. Het lijkt me dan ook een erg lastige situatie waar je in zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Veel sterkte tot dit tijd! 

 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Reageer