Vraag

kindertijd missen

  • 16 February 2024
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Ben ik de enigste die mist om kind te zijn? Als in een intens verlangen om weer 3 te zijn? 
 

ik ben nogsteeds redelijk jong, over een week 15, maar voel me al zo volwassen, omdat ik vroeg mezelf volwassen moest leren te gedragen. Ik ben namelijk hoogbegaafd, en dit weten we al sinds groep 3, dan worden er veel meer dingen van je geëist en verwacht.

 

ik heb ook geen goede kindertijd gehad, zowel nu niet als toen niet, maar toch als ik foto’s zie verlang ik weer terug naar die tijd

 

lekker buitenspelen, onschuldig zijn, op de wii spelen met papa en vingerverven..

 

nu hebben mijn ouders veel minder tijd voor me en eis ik ook mijn eigen tijd op (ik ben liever de hele dag op m’n kamer), maar ik zou er alles voor over hebben om nog even terug te kunnen naar die tijd.

 

het is zelfs zo erg dat ik al moet huilen als ik een foto van mezelf zie als kind onder de 6/7

 

ook begin ik me de laatste tijd een beetje meer kinderlijk te gedragen en dingen te doen die ik als kind niet mocht of dingen te doen die ik vroeger geweldig vond in de hoop hetzelfde gevoel terug te krijgen en mijn inner child te healen

 

iemand hetzelfde gevoel ? Of tips hoe ik hiermee kan omgaan? 
 

groetjes xx


4 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Yep, wil ik ook. De tijd waar je je nergens zorgen om hoeft te maken

Reputatie 6
Badge +4

heyy

ja ik heb ook dat gevoel. het lijkt alsof alles aan me voorbij flitst ik mis ook de tijd dat ik nme geen zorgen maakte en fijn naar buiten ging en in de bomen klom. nu zit ik alleen nog maar binnen en ben ik niet meer zo vrij en zorgeloos. ik wil ook terug. alleen dat kan niet.

 

Je bent echt niet de enige, ik ben bijna 16 en ik mis het zo erg, voornamelijk de basisschool. Ik wil zo graag terug naar vroeger zonder zorgen zonder iets. 
Het leven is zo moeilijk en ik vind het zo kut om na te denken over het leven, over wat er allemaal nog komen gaat.  

Reputatie 4
Badge +1

Ik denk dat eigenlijk best veel mensen verlangen naar toen ze nog jong en onbezorgd waren. Ik ken het gevoel ook heel goed en ik vind het ook af en toe geweldig om me weer even klein te voelen lekker knuffelen met mijn knuffeldieren, kinderprogramma's kijken dat soort dingen. Ik heb ook een speen die ik af en toe gebruik ik weet niet waarom maar dat geeft me gewoon rust. Daarnaast draag ik s nachts nog luiers omdat ik nog wel eens in bed plas en ook luier geven mij een gevoel van rust en geborgenheid. Ik denk dat je in jezelf jong willen voelen zo ver kan gaan als dat jezelf wilt. Doe gewoon wat goed voelt kruip in je eigen "little space" en laat de boze grote buitenwereld lekker voor wat het is. Het is heus niet slecht om dit verlangen te hebben want wie wil er nu niet onbezorgd zijn?

Reageer