kinder mishandelaar wilt mijn zusje

  • 25 January 2021
  • 4 reacties
  • 228 Bekeken

Badge +1

Hi allemaal help me pls. Ik heb een zusje van 7 en die werd vroeger mishandelt door haar biologische vader en mijn broer ook en mijn moeder en ik. Mijn zusje was nog een baby toen ze mishandelt werd ze weet zelf niet dat het haar biologische vader is hij is ook al 6 jaar uit huis zij denkt dat mijn stiefvader haar vader is. Maar ze is nu 7 en die mishandelaar wilt haar hebben en zorgen dat ze daarheen gaat maar de kinderbescherming komt ook een keer en gaat vragen stellen aan mijn zusje zoals weet je wie je echte vader is en wil je daar heen en natuurlijk gaat ze ja zeggen want ze wilt het graag weten. Ik wil het absoluut niet en ik ben heel erg bang en ik weet niet wat ik moet doen. Het liefst wil ik mee als ze daareen moet en dan neem ik een mes mee als er wat gebeurt ik ben heelaas wel al 12 dus kan politiestraf krijgen!     

 Help me pls hoe moet ik hier mee om gaan

graag hulp van iemand die er veel van weet. help me😭😭😭😭😭😭😭😭


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Oh wat een ontzettend lastige situatie!

 

Als ik jou was zou ik contact zoeken met iemand die je hier goed bij kan helpen, denk aan een juf/meester/docent/vertrouwenspersoon bij jou op school. Heb je goede vrienden, ga het niet als eerste tegen hun vertellen, maar neem eerder nog een van hun ouders mee in het ‘geheim’. 

Zoek hulp! Ik kan je vanuit de verte nu niet helpen, helaas!

-Girl2006

Badge

Hey Christinaaaaatje, 
Wat moeilijk.

Ik neem aan dat jouw ouders ook weten wat er aan de hand is. Kan je je zorgen niet met hen delen. Zij hebben waarschijnlijk wel iets van een plan en dan hoef jij je daar een heel stuk minder zorgen om te maken. Je bent 12 en bent niet verantwoordelijk voor je zusje. Ik snap heel goed dat je je dat wel zou voelen, ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik ervoor moest zorgen dat mijn broertjes niks zou overkomen (echter wel in een ander soort situatie). Maar het is niet zo. praat er met andere mensen over en begin dan met een volwassene die je vertrouwd. Dit kunnen je ouders zijn, andere familie of bijvoorbeeld iemand op school, je kan ook altijd nog iemand van de kindertelefoon spreken. Zij kunnen jou waarschijnlijk het beste verder helpen. 

de conclusie is dus: praat er met iemand over en probeer je niet al te veel zorgen te maken. 
Veel succes.

Groetjes,
Watermeloentje

Badge +1

Oh wat een ontzettend lastige situatie!

 

Als ik jou was zou ik contact zoeken met iemand die je hier goed bij kan helpen, denk aan een juf/meester/docent/vertrouwenspersoon bij jou op school. Heb je goede vrienden, ga het niet als eerste tegen hun vertellen, maar neem eerder nog een van hun ouders mee in het ‘geheim’. 

Zoek hulp! Ik kan je vanuit de verte nu niet helpen, helaas!

-Girl2006

Dankjewel xxx

Badge +1

Hey Christinaaaaatje, 
Wat moeilijk.

Ik neem aan dat jouw ouders ook weten wat er aan de hand is. Kan je je zorgen niet met hen delen. Zij hebben waarschijnlijk wel iets van een plan en dan hoef jij je daar een heel stuk minder zorgen om te maken. Je bent 12 en bent niet verantwoordelijk voor je zusje. Ik snap heel goed dat je je dat wel zou voelen, ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik ervoor moest zorgen dat mijn broertjes niks zou overkomen (echter wel in een ander soort situatie). Maar het is niet zo. praat er met andere mensen over en begin dan met een volwassene die je vertrouwd. Dit kunnen je ouders zijn, andere familie of bijvoorbeeld iemand op school, je kan ook altijd nog iemand van de kindertelefoon spreken. Zij kunnen jou waarschijnlijk het beste verder helpen. 

de conclusie is dus: praat er met iemand over en probeer je niet al te veel zorgen te maken. 
Veel succes.

Groetjes,
Watermeloentje

heel erg badankt xxx

Reageer