Skip to main content

Hey allemaal.

Mijn kat Lotje (ligt nu bij me op bed😉) is 15 jaar en dus best wel oud.

Ik ben best wel bang dat ze dood gaat.

Ze is al een keer bijna dood geweest, toen wist de dierenarts voor ongeveer 85 procent zeker dat we haar moesten laten inslapen.

Dit is gelukkig goedgekomen.

Ik heb gegoogled naar hoe oud katten kunnen worden en toen was ik echt bang. 

Sommige site zeiden namelijk dat katten rond de 14 jaar kunnen worden.

Sommige ook heel wat anders.

Mijn vraag: weten jullie hier oud katten ongeveer worden?

Op elke site staat iets anders!

Mijn ouders hadden haar al voor mijn geboorte, ik ben echt met haar opgegroeid!

Alvast bedankt!

Hey AnoniemeTomboy,

Ik heb zelf een kat en moet er niet aan denken dat hij doodgaat. Wat ik weet is dat verschilt tussen elke kat. Het kan zijn dat hij rond de 14 overlijd of 17(ik kende zo’n oude kat). Volgende mij is 15 helaas wat aan de oude kant. Dat betekend niet dat zij nu op sterven staat hoor. Ze kan best nog ouder worden. Alleen moet je er rekening mee houden dat ze ooit een keer zal gaan. Dat probeert mijn moeder er bij mij goed in te timmeren. Ik hoop dat ze voor jou oud en gezond wordt!

Groetjes iemand.

Hoi AnoniemeTomBoy.

Het is lastig in te schatten hoe oud een kat word. Volgens mij word een kat gemiddeld 13/14 jaar oud, maar dit betekend natuurlijk niet dat je kat niet ouder kan worden. Een kat kan ook zo 20 worden en ouder!

Als een kat boven de 15 is nemen de risico’s van ziekte wel toe, maar probeer je er niet al te druk om te maken. Zo te lezen ligt je kat tevreden boven op je dus ik denk dat ze zich op dit moment tevreden en goed voelt!

Groetjes van mij!

Reageer