Skip to main content
Vraag

Katten vragenlijst 🐱

• August 22, 2025
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Algemene vragenlijst over katten 🐱

1. Heb je ooit een kat gehad? Zo ja, hoe was dat?

2. Wat vind jij van katten in het algemeen?

3. Ken je iemand met een kat, en hoe vind je het om daar op bezoek te gaan?

4. Wat lijkt jou leuk aan het hebben van een kat?

5. Wat lijkt jou minder leuk of lastig aan katten?

6. Zou je zelf ooit een kat willen hebben? Waarom wel of niet?

7. Heb je een grappige of leuke ervaring gehad met een kat van iemand anders?

8. Hoe denk jij dat het is om een kat in huis te hebben?

9. Vind je katten meer grappig, schattig of juist irritant? Waarom?

10. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan katten denkt?

11. Als jij een kat kon verzorgen voor één dag, wat zou je dan willen doen?

12. Welke eigenschappen denk je dat katten hebben die mensen aanspreken?

13. Zou je liever een hond of een kat hebben, en waarom?

14. Stel je voor dat je een dag een kat was. Wat zou je als eerste doen?

15. Welke kattennaam zou jij zelf bedenken en waarom?

16. Als een kat tegen je zou praten, wat zou je dan willen dat hij zegt?

17. Wat vind je grappig aan katten die je ooit hebt gezien?

18. Stel je voor: een kat kan één mens in huis commando’s geven. Wat zou die kat tegen jou zeggen?

19. Wat zou je absoluut niet willen dat een kat doet in huis?

20. Welke superkracht zou jij aan een kat willen geven als het kon?

21. Als je een kat kon adopteren uit een film of tekenfilm, welke zou het zijn?

22. Denk je dat katten stiekem alles begrijpen wat mensen zeggen? Waarom wel of niet?

23. Als een kat jou één tip zou kunnen geven over het leven, wat zou je hopen dat het is?

Vragen voor katteneigenaren 🐱

1. Hoe heet je kat

2. Hoe ziet die eruit?

3. Hoe oud is je kat (ongeveer)?

4. Wat voor karakter heeft je kat (bijvoorbeeld speels, rustig, eigenwijs)?

5. Hoe ben je aan je kat gekomen?

6. Hoe zorg jij voor je kat in het dagelijks leven?

7. Wat eet jouw kat het liefst?

8. Wat doet je kat het liefste?

9. Kun je een grappig of bijzonder moment met je kat beschrijven?

10. Zou je later (nog) een kat willen hebben? Waarom wel of niet?

Hopelijk vond je h’m leuk :)

xx liefs Wolf 🐺

5 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 23, 2025

1. Heb je ooit een kat gehad? Zo ja, hoe was dat? Ja super leuk 

2. Wat vind jij van katten in het algemeen? Lieve beestjes 

3. Ken je iemand met een kat, en hoe vind je het om daar op bezoek te gaan? Ja super leuk mijn beste vriendin haar poes heeft 3 weken geleden kittens gekregen  zo schattig 

4. Wat lijkt jou leuk aan het hebben van een kat? Lekker knuffelen 

5. Wat lijkt jou minder leuk of lastig aan katten? Nagels  en de kattenbak

6. Zou je zelf ooit een kat willen hebben? Waarom wel of niet? Ja zijn schattig dieren 

7. Heb je een grappige of leuke ervaring gehad met een kat van iemand anders? Ja mijn poes gaat altijd mee naar bed en komt dan onder mijn dekbed liggen vind ze fijn 

8. Hoe denk jij dat het is om een kat in huis te hebben?  Leuk

9. Vind je katten meer grappig, schattig of juist irritant? Waarom? Grappig en schattig je weet nooit wat ze doen en zeker als ze ergens achter aan hollen 

10. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan katten denkt? Speelmuisjes 

11. Als jij een kat kon verzorgen voor één dag, wat zou je dan willen doen? Veel knuffelen 

12. Welke eigenschappen denk je dat katten hebben die mensen aanspreken? Lief en speels

13. Zou je liever een hond of een kat hebben, en waarom? Een kat  ik ben een poezen meisje 

14. Stel je voor dat je een dag een kat was. Wat zou je als eerste doen?  Geen idee eigenlijk op plekken komen waar ik zelf niet kom in huis 

15. Welke kattennaam zou jij zelf bedenken en waarom? Minoes 

16. Als een kat tegen je zou praten, wat zou je dan willen dat hij zegt? Wat hij wil eten mijn poes  is en moeilijke eter 

17. Wat vind je grappig aan katten die je ooit hebt gezien?  Hoe ze spelen 

18. Stel je voor: een kat kan één mens in huis commando’s geven. Wat zou die kat tegen jou zeggen? Dat hij meer brokken wil 

19. Wat zou je absoluut niet willen dat een kat doet in huis? Krabbe aan meubels 

20. Welke superkracht zou jij aan een kat willen geven als het kon? Levens lang leven net als een mens 

21. Als je een kat kon adopteren uit een film of tekenfilm, welke zou het zijn? carfield

22. Denk je dat katten stiekem alles begrijpen wat mensen zeggen? Waarom wel of niet? Ja dat denk ik wel 

23. Als een kat jou één tip zou kunnen geven over het leven, wat zou je hopen dat het is? Meer genieten en niet zo onzeker 

1. Hoe heet je kat  saartje

2. Hoe ziet die eruit?lapjes kat 

3. Hoe oud is je kat (ongeveer)?5 jaar

4. Wat voor karakter heeft je kat (bijvoorbeeld speels, rustig, eigenwijs)? Rustig en eigenwijs 

5. Hoe ben je aan je kat gekomen? Via vriendin die kittens had kwam dat op bezoek om ze te zien en saartje kwam meteen naar mij toe  en is alleen maar bij mij gebleven  zelfs moeder poes  kwam 1 keer kijken en liet ze bij mij liggen 

6. Hoe zorg jij voor je kat in het dagelijks leven? Eten geven en spelen 

7. Wat eet jouw kat het liefst? Ja dat is een goeie altijd iets anders 

8. Wat doet je kat het liefste? Slapen  en mijn bloempotjes verplaatsen  (nepplantjes)

9. Kun je een grappig of bijzonder moment met je kat beschrijven? Ja dat ze soms met een plantje van mij de huiskamer in komt een dat ze bij me slaapt in bed 

10. Zou je later (nog) een kat willen hebben? Waarom wel of niet? Ligt er aan of ze net saartje overweg kan 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 15, 2025

1. Heb je ooit een kat gehad? Zo ja, hoe was dat? | Ja ik heb er 2

2. Wat vind jij van katten in het algemeen? | Super leuk!

3. Ken je iemand met een kat, en hoe vind je het om daar op bezoek te gaan? | Ja ik heb buren met katten

4. Wat lijkt jou leuk aan het hebben van een kat? | Het knuffelen

5. Wat lijkt jou minder leuk of lastig aan katten? | De kattenbak

6. Zou je zelf ooit een kat willen hebben? Waarom wel of niet? | Ja ik heb er eentje

7. Heb je een grappige of leuke ervaring gehad met een kat van iemand anders? | Katten zijn altijd leuk

8. Hoe denk jij dat het is om een kat in huis te hebben?  | Veel troep maar ook veel knuffels

9. Vind je katten meer grappig, schattig of juist irritant? Waarom? | Schattig

10. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan katten denkt? | Veel haar en erg pluizig

11. Als jij een kat kon verzorgen voor één dag, wat zou je dan willen doen? | heel veel knuffels geven

12. Welke eigenschappen denk je dat katten hebben die mensen aanspreken? | Ik denk het rustig zijn

13. Zou je liever een hond of een kat hebben, en waarom?  | Kat

14. Stel je voor dat je een dag een kat was. Wat zou je als eerste doen? | Sws overal slapen

15. Welke kattennaam zou jij zelf bedenken en waarom? | Vicky

16. Als een kat tegen je zou praten, wat zou je dan willen dat hij zegt? | Geef mij voedsel

17. Wat vind je grappig aan katten die je ooit hebt gezien? | Een grote pluizige staart

18. Stel je voor: een kat kan één mens in huis commando’s geven. Wat zou die kat tegen jou zeggen? | Doe de deur open en geef eten

19. Wat zou je absoluut niet willen dat een kat doet in huis? | Een dood dier meenemen.

20. Welke superkracht zou jij aan een kat willen geven als het kon? | Ik denk toch wel praten

21. Als je een kat kon adopteren uit een film of tekenfilm, welke zou het zijn? | Uhh geen idee

22. Denk je dat katten stiekem alles begrijpen wat mensen zeggen? Waarom wel of niet? | Ja denk het wel

23. Als een kat jou één tip zou kunnen geven over het leven, wat zou je hopen dat het is? | Neem alles lekker rustig aan.

1. Hoe heet je kat | Fina

2. Hoe ziet die eruit? | Wit met grijs

3. Hoe oud is je kat (ongeveer)? | 13

4. Wat voor karakter heeft je kat (bijvoorbeeld speels, rustig, eigenwijs)? | Best wel speels en soms wat mopperig

5. Hoe ben je aan je kat gekomen? | M’n ouders hebben h’m gekocht

6. Hoe zorg jij voor je kat in het dagelijks leven? | Heel veel knuffels geven

7. Wat eet jouw kat het liefst? | Natvoer

8. Wat doet je kat het liefste? | Slapen of eten

9. Kun je een grappig of bijzonder moment met je kat beschrijven? | Haha mijn katten gaan soms naar buiten ook regend het echt hard. En dan komen ze huilend binnen en willen ze vrijwel 5 min later weer naar buiten.

10. Zou je later (nog) een kat willen hebben? Waarom wel of niet? | Ja sws

Ik zal h’m zelf ook maar invullen :)

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 17, 2025

Leuk idee! 

1. Heb je ooit een kat gehad? Zo ja, hoe was dat? Ja nu, erg leuk, lief en grappig 

2. Wat vind jij van katten in het algemeen? Slimme dieren, mooi en positief eigenzinnig 

3. Ken je iemand met een kat, en hoe vind je het om daar op bezoek te gaan? Meerdere mensen, ik vind het altijd lief

4. Wat lijkt jou leuk aan het hebben van een kat?  Je hebt een leuk en knuffelig maatje die toch ook een eigen leven heeft. 

5. Wat lijkt jou minder leuk of lastig aan katten? De kattenbak 

6. Zou je zelf ooit een kat willen hebben? Waarom wel of niet? Ikzelf later zeker ! Ik vind ze zo leuk. 

7. Heb je een grappige of leuke ervaring gehad met een kat van iemand anders? Een buurkat voelt zich heel erg thuis bij ons en onze kat bij hun zodat we eig allebei 2 katten hebben xD

8. Hoe denk jij dat het is om een kat in huis te hebben? Gezellig en lief 

9. Vind je katten meer grappig, schattig of juist irritant? Waarom? Grappig en schattig vooral. Door hun maniertjes 

10. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan katten denkt? Slim!

11. Als jij een kat kon verzorgen voor één dag, wat zou je dan willen doen?  Doe ik regelmatig. Knuffelen en eten en borstelen etc

12. Welke eigenschappen denk je dat katten hebben die mensen aanspreken?  Ongegeneerd genieten en spinnen. En slim en snel

13. Zou je liever een hond of een kat hebben, en waarom? Kat is zelfstandiger denk ik

14. Stel je voor dat je een dag een kat was. Wat zou je als eerste doen? Me laten kroelen 😊

15. Welke kattennaam zou jij zelf bedenken en waarom? Iets met speedy ofzo. Omdat ze zo snel zijn.

16. Als een kat tegen je zou praten, wat zou je dan willen dat hij zegt? Hoe het leven bevalt zo dicht bij de grond en hoe ze alle beelden en geluiden ervaren

17. Wat vind je grappig aan katten die je ooit hebt gezien?  Als ze met hun pootjes dingen uittesten 

18. Stel je voor: een kat kan één mens in huis commando’s geven. Wat zou die kat tegen jou zeggen? Ga zitten zodat ik op je knieën kan liggen. Doet onze kat graag eindeloos haha

19. Wat zou je absoluut niet willen dat een kat doet in huis?  Plassen ofzo 

20. Welke superkracht zou jij aan een kat willen geven als het kon? Vliegen.

21. Als je een kat kon adopteren uit een film of tekenfilm, welke zou het zijn? Allemaal wel xD

22. Denk je dat katten stiekem alles begrijpen wat mensen zeggen? Waarom wel of niet? Nee dat niet. Ze voelen wel je stemming aan denk ik. Maar echt alles begrijpen, nee dat niet, dat hebben ze niet in hun kopjes. 

23. Als een kat jou één tip zou kunnen geven over het leven, wat zou je hopen dat het is? Blijf jezelf net als ik. 

1. Hoe heet je kat. Aygootje 

2. Hoe ziet die eruit? Zwart wit. 

3. Hoe oud is je kat (ongeveer)? 6 

4. Wat voor karakter heeft je kat (bijvoorbeeld speels, rustig, eigenwijs)? Speels, lief, eigenzinnig.en knuffelig 

5. Hoe ben je aan je kat gekomen? Mijn moeder heeft 'm in het asiel gehaald. 

6. Hoe zorg jij voor je kat in het dagelijks leven? Ik doe alles wel. Ook veel knuffels en aandacht.

7. Wat eet jouw kat het liefst? Nat vlees

8. Wat doet je kat het liefste? Spelen en bij mij op schoot liggen. 

9. Kun je een grappig of bijzonder moment met je kat beschrijven? Dat ie woest werd toen ik zogenaamd aan het knuffelen was met een knuffelbeest 🤣 hij liet dat knuffelbeest alle hoeken van de kamer zien daarna, ik lag dubbel. 

10. Zou je later (nog) een kat willen hebben? Waarom wel of niet? Absoluut! Zie boven 😉

Ja heel leuk en origineel! 

Liefs, Tover 😘

NightShadow
  • September 17, 2025

1. Heb je ooit een kat gehad? Zo ja, hoe was dat? Nee, wel gewild

2. Wat vind jij van katten in het algemeen? Lieve, leuke en soms wel rare beesten

3. Ken je iemand met een kat, en hoe vind je het om daar op bezoek te gaan? Ja, superleuk. kun je lekker knuffelen enzo

4. Wat lijkt jou leuk aan het hebben van een kat? Knuffelen

5. Wat lijkt jou minder leuk of lastig aan katten? Ze gaan zo vaak dood door auto’s enzo of ze komen niet terug.

6. Zou je zelf ooit een kat willen hebben? Waarom wel of niet? Ja, later. Lijkt me echt super om te hebben als huisdier

7. Heb je een grappige of leuke ervaring gehad met een kat van iemand anders? Nee

8. Hoe denk jij dat het is om een kat in huis te hebben? Harige, kapotte banken, gemiauw, lijkt me eigenlijk wel leuk.

9. Vind je katten meer grappig, schattig of juist irritant? Waarom? Schattig, ze zijn altijd zo lief met hun kopje schuin

10. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan katten denkt? Knuffelen

11. Als jij een kat kon verzorgen voor één dag, wat zou je dan willen doen? Knuffelen

12. Welke eigenschappen denk je dat katten hebben die mensen aanspreken? Zachtaardig zijn

13. Zou je liever een hond of een kat hebben, en waarom? Ik wil beide. Ik ben in principe een hondenmens, maar ik ben ook gek op katten

14. Stel je voor dat je een dag een kat was. Wat zou je als eerste doen? Bomen klimmen

15. Welke kattennaam zou jij zelf bedenken en waarom? Spooky, ik vind het een mooie kattennaam

16. Als een kat tegen je zou praten, wat zou je dan willen dat hij zegt? Dat hij me lief vindt

17. Wat vind je grappig aan katten die je ooit hebt gezien? Ze komen soms zo dom over

18. Stel je voor: een kat kan één mens in huis commando’s geven. Wat zou die kat tegen jou zeggen? Geef me eten

19. Wat zou je absoluut niet willen dat een kat doet in huis? Andere dieren vermoorden

20. Welke superkracht zou jij aan een kat willen geven als het kon? Dat ze konden vluchten voor alle auto’s

21. Als je een kat kon adopteren uit een film of tekenfilm, welke zou het zijn? Geen idee

22. Denk je dat katten stiekem alles begrijpen wat mensen zeggen? Waarom wel of niet? Nee, dan zouden ze beter luisteren denk ik

23. Als een kat jou één tip zou kunnen geven over het leven, wat zou je hopen dat het is? Geniet van het leven, want dat doen katten ook

Hopelijk vond je h’m leuk :) Zeker weten!

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 2, 2025

1. Heb je ooit een kat gehad? Zo ja, hoe was dat? nee helaas niet🙁

2. Wat vind jij van katten in het algemeen? ik vind het leuke dieren behalve dat ze vogeltjes en muizen vangen

3. Ken je iemand met een kat, en hoe vind je het om daar op bezoek te gaan? ik zie buiten alrijd een grijze kat en daar knuffel ik altijd mee 

4. Wat lijkt jou leuk aan het hebben van een kat? dat je een cute lief dier hebt

5. Wat lijkt jou minder leuk of lastig aan katten? zie vraag 2.😉

6. Zou je zelf ooit een kat willen hebben? Waarom wel of niet? ja ik wil wel een kat want ze zijn lief

7. Heb je een grappige of leuke ervaring gehad met een kat van iemand anders? een kat liep een keer over mijn step heen en ging mij kopjes geven. En een kat ging mijn fiets kopjes geven😂

8. Hoe denk jij dat het is om een kat in huis te hebben? ik denk dat het soms wel vermoeiend is als het een is die veel aandacht wil

9. Vind je katten meer grappig, schattig of juist irritant? Waarom?  grappig en schattig gewoon omdat ik dat vind

10. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan katten denkt? dat ze zacht zijn😺

11. Als jij een kat kon verzorgen voor één dag, wat zou je dan willen doen? heel veel met hem spelen

12. Welke eigenschappen denk je dat katten hebben die mensen aanspreken? misschien op schoot liggen?

13. Zou je liever een hond of een kat hebben, en waarom? beide😉

14. Stel je voor dat je een dag een kat was. Wat zou je als eerste doen? ​​Tja, ik denk er eigenlijk nooit over na wat ik zou doen als ik een kat ben🫢

15. Welke kattennaam zou jij zelf bedenken en waarom? namen bedenken vind ik moeilijk dus IDK

16. Als een kat tegen je zou praten, wat zou je dan willen dat hij zegt? dat ik leuk ben🫠

17. Wat vind je grappig aan katten die je ooit hebt gezien? hun ge-miauw

18. Stel je voor: een kat kan één mens in huis commando’s geven. Wat zou die kat tegen jou zeggen? weet ik niet...

19. Wat zou je absoluut niet willen dat een kat doet in huis? ​​Poepen.🤢

20. Welke superkracht zou jij aan een kat willen geven als het kon? VLIEGEN ik wil n vliegende kat!

21. Als je een kat kon adopteren uit een film of tekenfilm, welke zou het zijn? ken er niet zoveel. Misschien Garfield

22. Denk je dat katten stiekem alles begrijpen wat mensen zeggen? Waarom wel of niet? misschien begrijpen ze wel dingen zoals hun naam als je die vaak zegt

23. Als een kat jou één tip zou kunnen geven over het leven, wat zou je hopen dat het is? sorry ik weet het niet

hij was leuk hoor! 

Xxx Yusa

xx liefs Wolf 🐺