Hallo, ik ben 16 jaar en ik zit op het eerste jaar van mijn Mbo-opleiding. Ik ben geboren in Aruba, maar ik woon al 8 jaar in Nederland. Ik ben erachter gekomen dat mijn moeder en mijn stiefvader weer terug naar Aruba willen verhuizen met mijn broertje volgend jaar. Ik zou dan nu de keuze moeten maken om in oktober naar Havo door te stromen en voor een paar maanden met mijn tante te gaan wonen. De problem is dat ik dat helemaal niet wil. Ik vind mijn opleiding echt leuk en ben echt tevreden met mijn keuze in plaats dat ik toch havo ging doen dit schooljaar. Ik zou echt een vooropleiding willen hebben voordat ik naar het hbo ga. Ik wil gewoon mijn opleiding hier afmaken in Nederland, want in Aruba kan ik dat opleiding niet volgen, want die is er niet daar. Dus de enige optie voor mij is daar havo doen. Ik vraag me wel af: is er een mogelijkheid dat ik dan toch volgend jaar, wanneer ik 17 ben, alleen kan wonen? Ik ben een mbo student dus ik krijg dan nog geen studie financiering, dus ik zou echt niet weten als het mogelijk is.
Bladzijde 1 / 1
volgens mij kan dit wil en heet dit gewoon: op kamers gaan.
dat je geen studie financiering heb betekend wel dat jij dus je appartement zelf moet gaan betalen, heb je hier het geld en werk voor?
als je dit doet komen er veel kosten en werk bij dus ik zou even alles uitrekenen of je genoeg geld/tijd heb.
denk aan:
-huur
-gas/elektra
-eten
-kleren
-meubels/tv
-school spullen
kwa tijd:
- schoonmaken
- koken
- dingen kopen
- huiswerk maken
- afwassen
als jij denkt dat je dit allemaal kan dan is dit misschien de perfecte oplossing!
(kleine toevoeging) er zijn ook kamers waarbij je er met 4 mensen inzit, dan heb je meer tijd en houd je meer geld over, risico is helaas dat er een kans is dat je geen goede klik heb met deze jongens of dat deze hele andere regels hebben dan jij
dat je geen studie financiering heb betekend wel dat jij dus je appartement zelf moet gaan betalen, heb je hier het geld en werk voor?
als je dit doet komen er veel kosten en werk bij dus ik zou even alles uitrekenen of je genoeg geld/tijd heb.
denk aan:
-huur
-gas/elektra
-eten
-kleren
-meubels/tv
-school spullen
kwa tijd:
- schoonmaken
- koken
- dingen kopen
- huiswerk maken
- afwassen
als jij denkt dat je dit allemaal kan dan is dit misschien de perfecte oplossing!
(kleine toevoeging) er zijn ook kamers waarbij je er met 4 mensen inzit, dan heb je meer tijd en houd je meer geld over, risico is helaas dat er een kans is dat je geen goede klik heb met deze jongens of dat deze hele andere regels hebben dan jij
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.