Vraag

kamer ruil

  • 8 January 2022
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Badge

Okay, ik heb nu in mijn huis dus de grootste kamer. En mijn zus (1 jaar ouder) heeft een wat kleinere. Ze wilt graag haar kamer veranderen maar dan wil ze 2 bureaus en veel kasten. Dag past moeilijk, dus vroeg mijn moeder of ze mijn kamer mag. Ik klink wss hardstikke verwend en zelfzuchtig omdat ik het best goed heb qua leegomgeving, maar deze kamer is mijn veilige plek. En ik wil hem eigenlijk echt niet kwijt. Weet iemand wat ik kan doen? 


2 reacties

Gewoon tegen ze zeggen dat je liever je kamer niet kwijt wilt denk. En erbij zeggen dat het voor jou nu een fijne veilige omgeving is en het niet per se gaat om de grootte

Het is niet verwend of zelfzuchtig. Jij hebt die kamer en dat is jouw veilige plek. Je zus wil haar kamer veranderen en dan specifiek meubilair, maar als dat niet kan zal ze dat moeten veranderen. Een optie was inderdaad kamerruil, maar als dat voor jou niet goed voelt moet je dat echt niet doen. Ik heb zelf ook weleens in zo'n situatie gezeten en heb ook niet van kamer gewisseld, dit is gewoon echt mijn eigen plekje.

Ik zou aangeven dat je niet wilt ruilen, natuurlijk wel even uitleggen dat je erover na hebt gedacht, maar dit jouw plekje is en het niet goed voelt.

Reageer