Skip to main content

Hoi als ik soms even weg ben van huis gaat mn moeder heel mijn kamer opruimen wat ik echt fucking irritant vind en dan komt nog het ergste want dan kom ik mn kamer binnen dan staat alles op een totaal andere plek en dan zegt ze ik heb het zo goed mogelijk teruggezet naar ze heeft gewoon alles in een bakje getyftstraalt en als ik mijn spulletjes dan weer terugzet gaat ze lopen janken dat ik niet dankbaar ben.

En ff voor de duidelijkheid ik hem met haar afgesproken dat ik voortaan mn kamer vrijdagmiddag zou opruimen.

En dan vroeg ik net waarom ze mn kamer heeft opgeruimd en dan zegt ze Ja het was een rommel terwijl ze bijna niet eens in haar eigen kamer kan lopen.

Hoe kan ik dit oplossen??

Ik had dat probleem vroeger ook. Ik heb eerst met mijn moeder gepraat. Ook met mijn psycholoog die met haar ging praten. En met mijn vader die ook met haar ging praten. Ik heb gewoon iedereen die ze kent gevraagt of ze haar konden vertellen mijn kamer niet op te ruimen. Ze luisterde nog steeds niet dus ik had op youtube opgezocht hoe je een slot kon laten zetten op mijn deur. Toen dat helemaal mis ging en mijn ouders terug van werk kwamen en zagen de rommel van twee deurknoppen, de orginele en de nieuwe, toen begreep mijn moeder hoe graag ik wilde dat ze uit mijn kamer bleef. Dus misschien kan je eerst met haar praten en als dat niet werkt iets dramatisch doen waardoor ze ziet hoe serious daarover bent?

Ruim haar kamer op. Leg alles op een andere plaats. 

Als ze er iets van zegt, zeg je dat ze nu weet hoe het voor jou is.   En dat dit de volgende keer weer gebeurt.  Want wat goed is voor jou (dat iemand anders ongevraagd je kamer opruimt) is ook goed voor haar.

+1 voor het woord getyfstraald.

Ik had dat probleem vroeger ook. Ik heb eerst met mijn moeder gepraat. Ook met mijn psycholoog die met haar ging praten. En met mijn vader die ook met haar ging praten. Ik heb gewoon iedereen die ze kent gevraagt of ze haar konden vertellen mijn kamer niet op te ruimen. Ze luisterde nog steeds niet dus ik had op youtube opgezocht hoe je een slot kon laten zetten op mijn deur. Toen dat helemaal mis ging en mijn ouders terug van werk kwamen en zagen de rommel van twee deurknoppen, de orginele en de nieuwe, toen begreep mijn moeder hoe graag ik wilde dat ze uit mijn kamer bleef. Dus misschien kan je eerst met haar praten en als dat niet werkt iets dramatisch doen waardoor ze ziet hoe serious daarover bent?

Ik heb het en nog even met haar over gehad en ze zij dat ik het dan zelf maar beter moet opruimen maar als het weer gebeurd kan ik misschien een slot op mn deur maken bedankt voor de tip ultiemanoniem 

Ruim haar kamer op. Leg alles op een andere plaats. 

Als ze er iets van zegt, zeg je dat ze nu weet hoe het voor jou is.   En dat dit de volgende keer weer gebeurt.  Want wat goed is voor jou (dat iemand anders ongevraagd je kamer opruimt) is ook goed voor haar.

+1 voor het woord getyfstraald.

Als zij weer iets in mijn kamer verandert dan ga ik dat misschien eerst doen en daarna een slot op mn deur bedankt voor de tip zigsdiezigsls

Reageer